Rolul acizilor graşi în sănătate

Acizii grași esențiali omega 3 sunt larg cunoscuți drept „grăsimile bune”.

Ajută la menținerea unui nivel optim de colesterol în organism si reduc riscurile de dezvoltare a bolilor cardiovasculare și articulare, alături de alte beneficii aduse sănătății corpului nostru.

Astfel, s-au descris și efecte pozitive asupra sistemului imun al organismului. Limfocitele,un anumit tip de celule albe din sânge implicate în apărare, au o activitate mai eficientă în prezența acizilor grași Omega 3.

De asemenea, acizii graşi Omega 3, par să încetinească sau chiar să oprească tulburările de vedere, uneori şi în faze avansate.

Sursa naturală a acizilor grași Omega este reprezentată în special de carnea de pește, precum heringul, sardinele sau somonul.

Dar avem la dispoziție și surse vegetale care includ diverse uleiuri. Semințele de in aduc un aport important de acizi grași Omega 3.

Bogate atât în proteine, minerale, cât și cu raport perfect între acizii grași Omega 3 și Omega 6, semințele de cânepă joaca un rol important în alimentația noastră. Un ulei extrem de apreciat pentru conținutul crescut în grăsimi bune precum acizii grași Omega 3 și Omega 6 este uleiul de rapiță.

Alegând o dietă sănătoasă zi de zi, din care fac parte și acizii grași esențiali omega, ne protejăm de efectele negative ale procesului de îmbătrânire.