Confidenţialitate

Traficul de la metroul din București, în continuare îngreunat. Problema s-ar putea rezolva după rectificarea bugetară | AUDIO

Traficul este în continuare îngreunat la metroul din București. Timpii de așteptare pot ajunge chiar și la 15 minute, situație care persistă de peste o lună. Problema s-ar putea rezolva după rectificarea bugetară, pusă în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. Conform proiectului, Metrorex ar urma să primească banii necesari pentru achitarea datoriilor către firma care asigură mentenanța garniturilor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În cazul în care rectificarea bugetară va fi aprobată în forma actuală, în care Metrorex ar urma să primească 155 de milioane de lei, călătoriile cu metroul ar putea reveni repede la normal.
Adică trenurile, în orele de vârf, ar circula la intervale între 3 și 7 minute, în funcție de magistrală.

Totul depinde însă de plata datoriilor pe care compania de metrou le are către Alstom, firma care asigură mentenanța trenurilor și care trece de 140 de milioane de lei. Remintim că în momentul de față societatea asigură mentența metroului bucureștean doar în proporție de 50%, din cauza facturilor restante ale Metrorex.

Odată ce datoria se stinge însă, metroul va reveni la program normal în decurs de câteva zile, spun reprezentanții Metrorex pentru Europa FM. „În momentul de față așteptăm ca rectificarea bugetară să fie aprobată”, mai spun aceștia.

Ionuț Ciurea: Metrorex nu are altă variantă decât să plătească datoria către firma Alstom

Ionuț Ciurea, de la Asociația ProInfrastructura, spune la Europa FM că Metrorex nu are altă variantă decât să plătească datoria către firma Alstom, altfel traficul va fi dat peste cap și în toamnă, odată cu începerea noului an școlar.

„Bine că s-a întâmplat asta acum în vară, când oamenii mai sunt în concedii. Nici nu vreau să mă gândesc cum ar fi într-o zi normală, nu de vară, toamnă, iarnă”, a spus Ionuț Ciurea, de la Asociația ProInfrastructura.

Ionuț Ciurea spune că situații de acest fel ar fi putut fi evitate dacă Metrorex ar fi avut un serviciu intern de mentenanță

În ceea ce privește prețurile prevăzute între Alstom și Metrorex, liderul ProInfrastructura menționează că acestea depind foarte mult și vechimea garniturilor de metrou.

O analiză Europa Liberă arată că mentenanța metroului Bucureștean costă chiar mai multă decât în capitale precum Londra și Shanghai. Ciurea subliniază că în capitalele respective și garniturile sunt mai noi.

„Trebuie să compari ce tip de material ai în mentenanță. Unele sunt mai ieftine, altele sunt mai complicate, mai scumpe. Unele, evident, sunt mai noi, altele mai vechi”, a mai spus Ionuț Ciurea, de la Asociația ProInfrastructura.

Peste jumătate de milion de oameni folosesc zilnic metroul din București.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Citește și: Problemele continuă la Metrorex, în timp ce ministrul Transporturilor vrea să dea metroul Primăriei Capitalei. Grindeanu: „Știu că supăr bucureștenii”