De luna viitoare, toţi angajaţii care primesc bacşiş vor trebui să raporteze, în scris, câţi bani au când intră în tură

Patronii vor fi obligaţi să ţină un registru cu banii personali ai angajaţilor, separat de bacşişuri, care va fi arătat inspectorilor de la Fisc. Măsura îi nemulţumeşte evident pe proprietarii de localuri, care spun că nu pot face poliţie cu propriii angajaţi.

Guvernul vrea acest registru pentru ca, în cazul unui control al inspectorilor Antifraudă, angajaţii din localuri să nu poată spune că bacşişurile sunt bani personali şi astfel să scape de impozitare. Patronii spun că nu-şi pot controla angajaţii.

Pe de altă parte, iar apare o măsură imposibil de aplicat.

Pur şi simplu, angajaţii Fiscului nu-i pot controla în buzunare pe angajaţii din restaurante, baruri sau saloane de coafură.

Singurul lucru pe care-l pot face este să-i convingă pe angajaţi să le arate banii, ca să poată confrunta sumele găsite cu cele trecute în registre.

Registrul de bani personal a mai fost folosit şi în trecut şi s-a dovedit inutil. Folosirea era reglementată printr-o ordonanţă din august 2007, dar prevederea a fost eliminată în toamna anului următor, tocmai pentru că nu se putea aplica.