Dascălii vor fi învăţaţi ce înseamnă ADHD – Deficit de Atenţie şi Tulburare Hiperkinetică

Este una dintre cele mai frecvente afecţiuni comportamentale întâlnite la copii şi adolescenţi.

Studiile arată că un procent de 5% din copiii de vârstă şcolară prezintă simptome ADHD.

Acum, un invatator care are un copil hiperactiv in clasa nu stie ce sa faca cu el iar parintii celorlalti elevi intervin mereu pentru ca bolnavul sa fie mutat in alta clasa.

Nu se rezolva practic problema, doar se muta la un alt dascal.

Asa s-a ajuns, ca in Romania, se inregistreaza cazul incredibil al un copil care a fost nevoit, sa schimbe, pana acum, 12 invatatori si 8 scoli. A mai ramas si de doua ori repetent, in clasa a V-a pentru ca nimeni nu s-a gandit ca este un copil cu ADHD dar care poate fi ajutat sa treaca peste deviatiile comportamentale.

Cristina Teaca a stat de vorba cu medici specialisti dar si cu reprezentati ai Ministerului Educatiei despre ce se poate face pentru a-i ajuta pe acesti micuti (audio).

ADHD apare undeva la 3 ani dar pana la 6 ani nu poate fi diagnosticat. Adica, nu se poate interveni medicamentos.

De aceea, este extrem de important ca un dascal sa observe, in clasa I, ca un copil are ADHD. Ei vor fi invatati acum ce inseamna ADHD.

A fost semnat un parteneriat intre Ministerul Educatiei si Centrul National de Sanatate Mintala prin care profesorii si educatorii vor avea acces la informatii despre ADHD pentru a intelege cauzele, manifestarile si modalitatile de tratament ale acestei tulburari.

Copiii cu ADHD sunt de multe ori stigmatizati tocmai pentru ca nu exista la ora actuala un mod eficient de recunoastere si integrare a lor si sunt etichetati gresit, mutati des dintr-o clasa in alta si risca sa fie dati afara din scoala, explica doctorul Ileana Botezat, directorul Centrului de Sanatate Mintala.

‘Accepta-ma, intelege-ma, invata-ma’ este titlul campaniei prin care sute de dascali vor invata de la specialisti din domeniul psihiatriei copilului cum sa ii ajute pe copiii cu ADHD sa se dezvolte normal.

Nu invatatorul va fi cel care va pune diagnosticul. Doar un medic specialist poate spune, cu exactitate, daca un copil sufera sau nu de ADHD.

Psihologul clinician Domnica Petrovai recomanda dascalilor sa lase un copil cu ADHD sa ude mai des buretele, sa-l lase sa iasa din clasa atunci cand doreste pentru ca pentru ei un curs de 45 de minute este mult prea lung.

Medicul primar de neuropsihiatrie infantila Mircea Tiberiu explica faptul ca acesti copii trebuie lasati sa faca sport mai des, parintii sa evite acele alimente care contin multe E-uri si alimentatia de tip fast-food.