Confidenţialitate

Anunțul Telefonic, primul ziar exclusiv de mică publicitate din România, împlinește 30 de ani. Cum arătau anunțurile din primul număr

Anunțul Telefonic, primul ziar exclusiv de mică publicitate din România, împlinește 30 de ani de existență la 7 iunie 2020. Începuturile ziarului, în 1990, erau marcate de o campanie de promovare, în care a fost împânzit Bucureștiul cu câteva mii de afișe care anunțau că se primesc anunțuri publicitare la câteva numere de telefon. Telefoanele de acasă ale familiei și prietenilor investitorului au fost puse la dispoziția noii firme, care astfel a făcut primii pași în construirea primului brand național de mică publicitate.

Anunțurile preluate telefonic au fost tipărite într-un ziar, care în primii ani se difuza de două ori pe săptămână și avea, în funcție de numărul de anunțuri, între 8 și 20 de pagini. Pe măsură ce cererea a crescut, ziarul a început să apară de trei ori pe săptămână – lunea, miecurea și vinerea – și să aibă între 50 și 90 de pagini pe ediție.

Cu ocazia împlinirii a 30 de ani de existență, Anunțul Telefonic retipărește și distribuie în edițiile sale din 3, 5 și 8 iunie pagini cu anunțuri vechi din 1990-1995 și 2000 și amintiri ale oamenilor care au făcut ziarul în această perioadă.

În pagina 8 din Anunțul Telefonic se regăseau și trupele românești ”în afirmare” în iunie 1990, printre care Voltaj, Iris, Compact C, Promusic, Metrock, Riff, Kripton și Celelalte Cuvinte.