SUA: Inteligența artificială, folosită în alegerea cadoului perfect de Crăciun de aproape 60% din respondenții unui studiu | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Studiu privind comportamentul de consum în perioada Crăciunului: 68% dintre participanți au spus că vor folosi instrumente digitale pentru alegerea unui cadou și 33% apelează la Inteligența Artificială să le facă recomandări privind cele mai potrivite daruri. Așa indică sondajul Deloitte privind comerțul cu amănuntul pentru sărbători, publicat săptămâna aceasta. Datele au fost colectate de la 4.300 de consumatori din Statele Unite.
Studiul arată că 68% dintre respondenți au intenția de a folosi instrumente digitale înainte de a merge la cumpărături. Dintre aceștia, 59% spun că vor întreba un robot de inteligenţă artificială, iar 33% că vor apela la comparatoare de preţuri şi chatboturi.
Datele analizate separat pentru tinerii din Generația Z: 74% spun că apelează la rețelele de socializare, iar 43% la inteligența artificială și la influenceri pentru a se informa despre oferte.
Participanții la sondaj spun, în mare parte, că sunt atrași de magazinele online, drept urmare, un procent important din bugetul pentru sărbători – 56% – va merge către platformele comerciale de pe internet. Totuși, magazinele fizice sunt preferate pentru alimente și băuturi, spun 82%, pentru achiziția produselor necesare locuinței – 56%, dar și pentru haine și accesorii – 55%.
