Confidenţialitate

Platou de filmare old fashion, pentru TIFF 2020

Spotul oficial pentru promovarea ediției din acest an a TIFF a fost lansat miercuri.

„Dacă posterul reproduce probabil cea mai iconică imagine din întreaga lui filmografie, aceea a Anitei Ekberg în Fontana di Trevi din La dolce vita, reinterpretată în cheie locală de Monica Bârlădeanu în fântâna de la Casino-ul clujean, spotul festivalului este un remix de scene și teme din întreaga operă a lui Fellini. Pe lângă rapelurile la religie sau lumea circului, cinefilii vor recunoaște cu siguranță motivul principal – acela al regizorului în pană de creație care evadează de pe platoul de filmare și se refugiază în amintiri.

Locul lui Marcello Mastroianni din 8 ½ este luat aici de actorul Alec Secăreanu, imaginile filmate pe străzile Clujului păstrează acel parfum fellinian, twisturile – tradiționale oricărui spot TIFF – fiind vocea din off cu accent ardelenesc a lui Emilian Marnea și motivația, lesne de înțeles în contextul actual, pentru criza de inspirație a protagonistului”, subliniază directorul artistic al festivalului, Mihai Chirilov.

Clujul se transformă într-un fermecător platou de filmare old fashion, populat de personaje seducătoare și apariții neașteptate în campania de imagine a celei de-a 19-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (31 iulie – 9 august 2020)

O coproducție Libra Film și Studio Set, spotul oficial este scris și regizat de frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a șaptea oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc pe străzile orașului Cluj-Napoca, Tudor Panduru fiind directorul de imagine al spotului. Producătorul spotului editat de Bogdan Orcula este Bogdan Crăciun, iar vocea îi aparține actorului Emilian Mârnea.

Autorul fotografiilor cu Monica Bârlădeanu, inspirate de scena celebră din ”La dolce vita”, este Marius Mariș (care a semnat și posterul ediției de majorat a TIFF-ului), iar vestimentația Monicăi a fost asigurată de Lena Criveanu.