Minutul de Sănătate: Beneficiile acizilor grași Omega-3 pentru bebeluși

În timpul sarcinii și alăptării, alimentația are o importanță deosebită, atât pentru mamă, cât și pentru copil. Pe lângă vitamine și minerale, în timpul sarcinii este obligatoriu ca acizii grași Omega-3 să facă parte din dieta zilnică.

Bogați în acizi grași polinesaturați, sunt în special peștii de apă rece, cum ar fi somonul, macroul și heringul.

Dezvoltarea unui copil depinde de mulți factori și începe încă din perioada în care el se află în uterul mamei.

Desigur, la această dezvoltare contribuie în mare parte alimentația mamei, deoarece fătul primește de la ea, prin cordonul ombilical, acizii grași Omega-3. Între 50 si 60 de mg de acid docosahexaenoic (DHA) este transmis copilului zilnic din placentă. Pe lângă doza zilnică recomandată de acizi grași Omega-3 pentru adulți, mamele însărcinate ar trebui să ia suplimentar 200 de mg de DHA zilnic.

Pentru copilul nenăscut, aflat în pântece, DHA asigură compoziția optimă a retinei. Dezvoltarea creierului are loc în uter. Prin urmare, cele mai ridicate niveluri ale DHA se găsesc în zonele cele mai active din punct de vedere metabolic ale creierului, cum ar fi cortexul cerebral, mitocondriile și sinapsele.

În special în ultimul trimestru de sarcină și în primele luni de viață, acizii grași Omega-3 au o influență pozitivă asupra dezvoltării copilului. În aceste etape de dezvoltare, mult DHA este stocat în creier, țesutul nervos și ochi.

În general, consumul de pește nu este foarte ridicat în rândul populației, deși recomandarea este de 2-3 mese pe săptămână, pentru un aport suficient de acizi grași Omega-3.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.