Confidenţialitate

Ministerul Transporturilor a semnat cel mai scump contract pentru o secțiune de autostradă, de 5,3 miliarde de lei pentru 37 de kilometri | AUDIO

Cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România, în valoare de 5,3 miliarde de lei, a fost semnat luni. Este vorba despre proiectarea şi execuţia secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, între Cornetu și Țigveni.

În 5 ani, fosta compania Astaldi, actuală WeBuild, trebuie să construiască aproximativ 37 de km din Autostrada Pitești-Sibiu.

Din cele 5 secțiuni ale autostrăzii, doar 2 se află acum în lucru, cel mai avansat este tronsonul Sibiu-Boița, care ar putea fi deschis traficului la finalul acestui an.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu:

„Până la finalul săptămânii CNAIR va desemna câștigătorii pe două din cele patru loturi, tot pe A7, de la Buzău la Focșani. Sunt optimist pentru ceea ce înseamnă A7, sunt lucrări direct execuție, ceea ce va duce la o implementare mult, mult mai rapidă.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Piteşti este cel mai greu de construit. Va avea 95 de poduri și pasaje și un tunel de 1,7 km.

Autostrada Sibiu Piteșți ar ușura traficul pe Valea Oltului, unde se circulă pe o bandă pe sens și unde în această perioadă, din cauza lucrărilor, șoferii stau blocați cu orele în trafic:

„Acele lucrări să știți că sunt absolut necesare de întreținere pentru că vin în urma unor expertize la poduri și la podețe și perioada aceasta, chiar dacă provoacă un disconfort, este cea mai propice în a se executa asemenea lucrări. Știu, am pățit-o eu, disconfortul pe care acest tip de lucrări îl dă celor din trafic.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Citește și: Asociația Pro Infrastructură, despre Autostrada Transilvania: Superbă, dar cu un munte de probleme

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea