Metrorex anunță finalizarea celui de-al doilea segment de tunel pentru secțiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Se lucrează în ritm accelerat pe șantierul viitoarei linii de metrou M6, secțiunea Sud. Scutul de foraj „Sfânta Ana” a finalizat și cel de-al doilea segment de tunel între viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa, anunță Metrorex. Primul segment a fost executat de utilajul „Sfânta Maria”. Pe 18 august, acesta a străpuns peretele viitoarei stații de metrou Aeroport Băneasa.
Execuția tunelului între viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa a început pe 28 mai. Segmentul de tunel subteran realizat de „cârtița” Sfânta Ana are 900 de metri, pe care au fost montate 600 de inele de tunel. Cele două utilaje gigant, „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana”, vor continua săpăturile în ritmul planificat, după o etapă tehnică obligatorie de mentenanță.
Tunelul pe care se vor construi cele șase stații și șase interstații ale secțiunii Sud, 1 Mai – Tokyo, are în total 6,6 km. Cealaltă secțiune, de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, va avea tot șase stații și șase interstații pe distanța de 7,6 km.
Proiect de utilitate publică, de interes național, linia de metrou M6 va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional „Henri Coandă” – Otopeni. Prevăzută să fie gata în 2028, noua linie va fi străbătută de 12 trenuri cu câte șase vagoane și va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.






