Confidenţialitate

Judeţul Brăila, pentru al şaselea an consecutiv pe primul loc la Evaluarea Naţională

Cu o rată de promovare de 89,54%, înainte de soluţionarea contestaţiilor, judeţul Brăila se află, pentru al şaselea an consecutiv, pe primul loc în clasamentul pe ţară la Evaluarea Naţională.

Nouă elevi au obţinut media 10,00, iar alţi 260 de absolvenţi au avut medii între 9 şi 9,99. Au mai existat 362 de medii între 8 şi 8,99, 387 de medii între 7 şi 7,99, 404 medii între 6 şi 6,99 şi 240 medii între 5 şi 5,99.

Potrivit informaţiilor transmise Agerpres de şeful interimar al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila, dintr-un număr total de 2.779 elevi înscrişi la începutul anului în clasa a VIII-a, în examenul de evaluare au intrat 2.048 elevi, ceea ce înseamnă mai mult de un sfert dintre elevi, respectiv 26,4% nu au intrat în examenul de Evaluare Naţională. “Diferenţa de 731 de elevi care nu au intrat în examenul de Evaluare Naţională o reprezintă cei care nu au mediile încheiate şi elevii cu cerinţe educative speciale”, a explicat Dan Gheorghiţă.

În luna mai, mii de părinţi şi ONG-uri din toată ţara au semnat o scrisoare deschisă adresată premierului, ministrului Educaţiei, precum şi factorilor de decizie din Senat şi Camera Deputaţilor prin care solicită adoptarea de urgenţă a unor măsuri legale prin care să fie oprit aşa-numitul “fenomen Brăila”, considerat un grav tip de excluziune practicat în şcolile din România.

În scrisoarea deschisă întocmită de “Human Catalyst”, o asociaţie non-guvernamentală pentru educaţie şi justiţie socială, este prezentat pe larg un fenomen care a cuprins şcoala românească şi care se manifestă mai ales în judeţul Brăila, respectiv interzicerea înscrierii în prima sesiune a examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat a elevilor cu rezultate slabe la învăţătură.

Pe baza unor date statistice adunate într-un studiu amplu, “Human Catalyst” susţine că în cea mai mare parte a unităţilor de învăţământ elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzis să se înscrie la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat, pentru “a nu trage în jos” media şcolii respective şi, implicit, a judeţului.