Acizii graşi Omega3 din peşte scad riscul apariţiei artritei reumatoide

Peştele gras, precum somonul şi macroul, heringul, sardinele şi păstrăvul, consumat cel puţin o dată pe săptămână, poate reduce la jumătate riscul de a dezvolta artrită reumatoidă.

Artrita reumatoidă este o boală cronică autoimună ce cauzează dureri şi inflamaţii în special în articulațiile mâinilor, picioarelor și genunchilor. Peste jumătate dintre pacienți sunt femei. Sistemul imun atacă țesutul articular și acesta se inflamează. Astfel, în perioadele active ale bolii, articulațiile devin dureroase, înțepenite, se umflă și prezintă căldură locală.

Fiind vorba de un proces inflamator, un grup de cercetători suedezi s-au folosit de proprietățile antiinflamatoare ale acizilor grași Omega3 și au studiat rolul acestora în tratarea artritei reumatoide.

La studiu au participat 32.000 de femei care timp de 10 ani au completat chestionare privind alimentele consumate. În această perioadă, 205 dintre participantele la studiu au dezvoltat artrită reumatoidă. Autorii studiului au ajuns la concluzia că persoanele care au consumat peşte gras săptămânal au prezentat cu 52% mai puţine riscuri de a dezvolta această boală.

Peştele gras conţine cele mai mari concentraţii de acizi graşi Omega 3, consideraţi esenţiali, iar organismul nu îi poate obţine din alte surse decât din dieta alimentară. Acizii graşi Omega 3 pot bloca procesul de inflamare.

Astfel, peştele gras, precum somonul şi macroul, heringul, sardinele şi păstrăvul, consumat cel puţin o dată pe săptămână, poate reduce la jumătate riscul de a dezvolta artrită reumatoidă.

Aceleași beneficii pot fi obţinute şi din consumul de peşte slab – cod, calcan – , însă acesta trebuie consumat de patru ori pe săptămână. În schimb, o singură porţie de peşte gras consumată pe săptămână poate reduce riscul cu 52%.

Diferenţa constă în cantitatea mare de acizi graşi Omega 3 existentă în peştele gras.