Confidenţialitate


Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Analist economic: Avem o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare | AUDIO


Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Analist economic: Avem o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare | AUDIO

Sursa foto: Shutterstock

Românii strâng cureaua și asta se vede și în datele de la Institutul Național de Statistică. Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Comparativ cu luna august 2024, vânzările comercianților au scăzut cu 4,0%. Per total, în primele opt luni ale anului, vânzările din retail au crescut cu puțin peste 2%, arată datele INS.

Adrian Negrescu, analist economic: „Am intrat într-o zonă de stagflație, adică o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Suntem într-o perioadă în care populația strânge tot mai mult cureaua din cauza inflației, a creșterii prețurilor la benzină și motorină, practic la toate serviciile de care are nevoie. Contracția asta nu este un semn bun, vine să confirme stagnarea economiei, faptul că am intrat într-o zonă de stagflație, adică o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare. Este cel mai prost scenariu pentru România, în care firmele nu mai creează locuri de muncă, nu mai fac investiții, nu mai cresc salariile, iar economia băltește în așteptarea unor vremuri mai bune”, potrivit lui Adrian Negrescu, analist economic.

Potrivit datelor INS, s-au înregistrat scăderi la vânzările de produse nealimentare (-8,0%) și la vânzările de produse alimentare (-3,3%).

Adrian Negrescu, analist economic: „Magazinele caută soluții pentru a vinde mai ieftin, la promoții”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Anticipam încă din primăvară că mulți dintre români vor ajunge să meargă la hipermarket ca la muzeu: să admire produsele și să nu și le poată permite. Acest lucru se vede tot mai evident acum. Magazinele caută soluții pentru a vinde mai ieftin, la promoții. Vin cu tot felul de soluții de marketing, inclusiv cu vânzarea la 100 de grame, cu formate mai mici, mai ușoare, pentru ca oamenii să poată să și le permită. Scăderea vânzărilor se simte nu numai în comerțul alimentar, ci mai ales în industria de fashion, unde oamenii cumpără mai puține haine și încălțăminte. Sunt mai atenți inclusiv la achiziția de produse de igienă și beauty”, mai spune Adrian Negrescu, analist economic.


Ultimele stiri
Nicușor Dan a trimis Parlamentului, pentru reexaminare, legea privind combaterea extremismului | AUDIO

STUDIU: Peste jumătate dintre europeni se tem că Rusia le-ar putea ataca țara, în timp ce doar 19%…

DEZBATERE ELECTORALĂ. Dan Trifu, candidat independent la Primăria Capitalei: „Nu vreau să mai predau orașul unor grupuri de…

Prahova: În Câmpina, locuitorii fac zilnic mai multe drumuri pentru a-și asigura apa potabilă și menajeră, în contextul…

Vladimir Putin ar fi autorizat, în 2018, otrăvirea fostului spion rus Serghei Skripal și a fiicei sale |…

Care este culoarea anului 2026 și ce semnificație are, conform Institutului Pantone | AUDIO

Actorul Victor Rebengiuc a primit Premiul „România Europeană” 2025. Distincția marchează activitatea sa artistică și contribuțiile sale în…

MAI avertizează asupra unor informații false apărute în mediul online despre controlul total al traficului | AUDIO

Criza apei din Prahova. Localnicii din Câmpina cer ca responsabilii să fie trași la răspundere: „Să își dea…

Doi minori reținuți în cazul accidentului feroviar din Caraș-Severin. Sunt suspectați că au pus osii pe linia ferată…