Confidenţialitate


Dezabonarea de la serviciile prin cablu, dificilă


Dezabonarea de la serviciile prin cablu, dificilă

Utilizatorii de televiziune, internet fix şi telefonie mobilă întâmpină fel de fel de probleme când doresc să renunțe la abonamente.

Costurile dezabonărilor sunt foarte ridicate, iar procesul este atât de complicat, încât mulţi clienţi abandonează ideea, a constatat Consiliul Concurenţei.

Instituţia a identificat şi clauze posibil abuzive în contractele furnizorilor de servicii multiplay încheiate cu persoane fizice, printre care modalităţile de contactare a furnizorilor care sunt greu accesibile.

Dacă în unele cazuri utilizatorii se pot adresa fie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completată într-unul din punctele de lucru, există şi furnizori care nu menţionează modalitatea de adresare în situaţia dezabonării.

Peste 80% dintre cei care şi-au schimbat furnizorul de servicii multiplay spun că nivelul costurilor este unul ridicat, iar din acest motiv, mai mult de jumătate dintre ei au renunțat.

Există dificultăţi şi în procesul de abonare, instalarea şi activarea serviciilor poate dura între 30 – 90 zile și chiar mai mult, asta pentru că furnizorii cer mai întâi semnarea contractului şi abia pe urmă verifică dacă există infrastructura necesară sau soluţia tehnică la locaţia clientului.

Dacă în cazul dezabonării, site-urile nu menționează care e procedura de urmat, pentru abonare există o secţiune dedicată si uşor vizibilă.

Posesorii de pachete de servicii se mai confruntă si cu alte probleme, respectiv renunţarea la una din componentele pachetului atrage după sine renunţarea la întregul pachet.

Mai mult, dacă nu achită unul dintre servicii, aceștia se pot afla în situația de a fi deconectați de la toate celelate.

În ceea ce priveste clauzele abuzive, autoritatea de concurenţă menţionează faptul că abonatului i se cer despăgubiri și penalități mari în cazul dezabonării anticipate.

Costurile mari de dezabonare descurajează schimbarea furnizorului, și afectează mobilitatea clienţilor.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ultimele stiri
STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…

Israel a primit aprobarea pentru a participa la ediția din 2026 a concursului Eurovision. Patru televiziuni publice anunță…

Ungaria: Viktor Orban anunță creșterea cu 11% a salariului minim în 2026 | AUDIO

Statele Unite permit tranzacţiile cu benzinăriile Lukoil din afara Rusiei până la sfârşitul lunii aprilie

Neamț: Autocamion cuprins de flăcări în mers, în comuna Pipirig | VIDEO

Diana Buzoianu exclude varianta demisiei după criza apei de la Paltinu: „În acest caz nu există nicio urmă…

Patru drone militare neidentificate au încercat să se apropie de avionul în care se afla Volodimir Zelenski |…

Cerealele din Europa, pline de substanțe chimice: Concentrațiile sunt de 100 de ori mai mari decât în apa…

București: Bărbat decedat după ce a fost lovit de o motocicletă în Pasajul Unirii