Confidenţialitate

Ruperea acordului privind exportul de cereale din Ucraina pune presiune pe porturile maritime și fluviale din România | AUDIO

Decizia Rusiei de a rupe acordul privind exportul de cereale din Ucraina pune în priză porturile maritime și fluviale de la noi. Autoritățile navale române se așteaptă la o creștere a traficului și monitorizează cu atenție situația din Marea Neagră.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Autoritatea Navală Română ține în permanență legătura cu autoritățile maritime din Ucraina. Directorul general al ANR, Cosmin Dumitrache, confirmă că, după ce Rusia s-a retras din acordul cerealelor, Ucraina a cerut stabilirea unei rute temporare care va trece prin apele române.

Directorul general al ANR, Cosmin Dumitrache: „În momentul de față, nu există nicio dispoziție specială pentru desfășurarea traficului maritim prin marea teritorială a României”

„Într-adevăr, Ucraina a informat Organizația Maritimă Internațională despre stabilirea a două rute temporare în bazinul de nord vest al Mării Negre, dintre care una se oprește la limita mării teritoriale a României. În momentul de față nu există nicio dispoziție specială pentru desfășurarea traficului maritim prin marea teritorială a României”, a spus directorul general al ANR, Cosmin Dumitrache.

Directorul general al ANR, Cosmin Dumitrache: „Nu putem spune că există o creștere bruscă a numărului în așteptare, în rada portului Sulina”

Deocamdată, traficul de cereale ucrainene se menține la nivelul anului trecut. Nu a crescut nici măcar spre porturile fluviale din Ucraina.

„Nu putem spune că există o creștere bruscă a numărului în așteptare, în rada portului Sulina, ca efect al refuzului Rusiei de a mai prelungi acest acord, dar monitorizăm cu atenție situația”, a adăugat acesta.

Florin Vizan, directorul general al Administrației Porturilor Maritime: Poate exista presiune pe portul Constanța, dar nu acesta va duce greul

Liniște este acum și în porturile maritime românești, dar „Ruperea acordului privind exportul de cereale din Ucraina prin Marea Neagră va pune presiune pe portul Constanța, care poate fi mai solicitat și mai aglomerat”, susține directorul general al Administrației Porturilor Maritime, Florin Vizan.

El precizează, însă, că nu portul Constanța va duce greul.

Directorul general al Administrației Porturilor Maritime, Florin Vizan: „Cerealele din Ucraina vin pe barje, rutier și CF. Ele și înainte veneau din porturile Reni și Ismail pe barje. Pe Dunăre, Canal, traficul pe acolo era cel mai mare”.

Ghiulfer Predescu, Europa FM: Mai mare decât cel maritim?

Directorul general al Administrației Porturilor Maritime, Florin Vizan: „Da, da. Pe aici făceam exportul”.

Peste 7 milioane de tone de cereale din Ucraina au trecut prin portul Constanța în primele 7 luni ale anului 2023

De la începutul anului, prin portul Constanța au trecut peste 10 milioane de tone, marfuri din Ucraina, din care 7,5 milioane tone, cereale.

Sunt mărfuri în tranzit care pleacă mai departe la export și nu influențează decisiv capacitatea de operare a portului Constanța, spun oficialii portuari.

Sursa foto: Ghiulfer Predescu / Europa FM

Citește și: Sportivul Alexandru Dumbravă, salvat din Marea Neagră, a fost adus în Mangalia. Va încerca să doboare recordul mondial și în 2024 | FOTO