Confidenţialitate


Portul Constanța a înregistrat în 2022 cel mai mare trafic de mărfuri din întreaga existență. Cerealele și petrolul au cea mai mare pondere


Portul Constanța a înregistrat în 2022 cel mai mare trafic de mărfuri din întreaga existență. Cerealele și petrolul au cea mai mare pondere

Portul Constanța a înregistrat în acest an cel mai mare trafic de mărfuri, din existența sa, 70 milioane de tone. Aproape 10 milioane de tone din mărfurile operate la Constanța provin din Ucraina, care din cauza războiului și-a inchis porturile. Mărfurile cu cea mai mare pondere în traficul total din portul Constanța sunt cerealele și petrolul. 

2022 este pentru portul Constanța anul care înregistrează un record istoric de trafic. Până la 30 noiembrie, 69,6 milioane tone de mărfuri au intrat și au ieșit din România pe cale maritimă. Cu 10% mai mult decât în 2021.

Milioane de tone de mărfuri generale au ajuns din Ucraina, spune directorul portului Constanta, Florin Vizan:

„Din cele 9,5 milioane tone înregistrate pe relația Ucraina, 5,3 milioane au reprezentat cerealele”.

Directorul portului recunoaște războiul din Ucraina a dus la creșterea la cote istorice a traficului de mărfuri:

„Deoarece s-au închis porturile din Ucraina, ne-a mobilizat pe noi în organizarea mai bună, tot traficul îndreptându-se spre portul Constanța”.

În terminalele de cereale se lucrează non stop. Traficul a crescut și datorită cerealelor din Ucraina,  explică operatorul portuar Dan Dolghin:

„ 30% reprezintă acest trafic suplimentar venit din porturile dunărene ale Ucrainei sau de pe trenuri sosite direct din Ucraina. Noi descărcăm și le punem în nave care pleacă spre Europa, spre nordul Africii, Orientul Mijlociu, Coreea de Sud, Noua Zeelandă”.

Dacă cerealele au fost exportate, petrolul, a doua categorie de marfă, ca pondere, a fost importat.

Până la impunerea restricțiilor, cea mai mare cantitate de petrol, peste 95%, venea din Rusia. Acum, navele aduc petrol din Turcia, Grecia, Italia.

Taxa de trecere la Bosfor a crescut însă de cinci ori. În plus, Marea Neagră este considerat zonă de război și de aceea costurile pentru asigurarea navelor și a mărfurilor s-au majorat masiv.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Citește și: Constanța: Taxa lunară de salubritate de dublează în 2023, iar măturătorii vor fi monitorizați prin GPS | AUDIO


Ultimele stiri
Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…