Confidenţialitate

Metrorex: Lucrările la magistrala 1 Mai – Otopeni ar putea începe în 2017

Metrorex anunță că lucrările la magistrala 6 de metrou, 1 maiAeroportul Otopeni,  ar trebui să înceapă în 2017.

În acest an, oficialii metroului bucureștean speră ca Guvernul să aprobe indicatorii tehnico- economici ai proiectului și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov 2016 – 2030, documente care includ și construirea acestei magistrale.

De asemenea, Metrorex și-a propus pentru 2016 să înceapă procedurile pentru finanțarea din fonduri externe nerambursabile, dar și să organizeze licitația pentru lucrările de structură.

Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii.

Conducerea metroului s-a gândit deja la denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

Magistrala 6 de metrou va costa aproape 6 miliarde de lei (5.899.073.110), cu TVA inclus.

Metrorex mai anunță că pentru pregătirea proiectului, în 2010, a fost semnat un acord de împrumut între Ministerul român de Finanțe și Agenția Japoneză de Cooperare Internaţională, în valoare de 41.870 milioane Yeni.

Banii sunt pentru finanţarea serviciilor de consultanţă, proiectare, supervizare lucrări şi parţial valoarea lucrărilor pentru execuţia structurii de rezistenţă  (33%).

Metrorex nu precizează și cât ar dura lucrările de construcție a acestei magistrale, dar susține că noul tronson ”va creşte atractivitatea transportului subteran prin diminuarea duratei de deplasare pe coridorul deservit, va contribui la protecţia mediului înconjurător prin reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) şi va oferi un nivel de servicii la standarde europene.”