Confidenţialitate


Marcel Ciolacu, despre industria auto: Este momentul în care Comisia Europeană trebuie să vină curajos în susținerea ei | AUDIO | GALERIE FOTO


Marcel Ciolacu, despre industria auto: Este momentul în care Comisia Europeană trebuie să vină curajos în susținerea ei | AUDIO | GALERIE FOTO

Mesaj clar de la București pentru Bruxelles: Comsisia Europeană trebuie să susțină industria auto. „Fără această industrie, economia României se prăbușește”, susține premierul Marcel Ciolacu. Declarațiile vin în urma avertismentelor celor din industria auto, mai ales din Germania. Producătorii cer Comisiei o amânare a planului de a interzice vânzarea de mașini noi cu motor termic din 2035.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

De la Salonul Auto de la Paris, mai mulți producători au atras atenția asupra planului Comisiei Europene privind pachetul complet de reducere a emisiilor de CO2. Este vorba de obiectivul privind 100% mașini electrice noi din 2015. Producătorii europeni cer o amânare sau chiar renunțarea la acest plan – pentru a-şi reduce dependenţa de lanţul chinez de aprovizionare cu baterii şi a-şi folosi propriile sale atuuri tehnologice.

Marcel Ciolacu: „Este momentul în care Comisia Europeană trebuie să vină curajos în susținerea acestei industrii”

Aflat la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, premierul Marcel Ciolacu a transmis și mesajul României, după ce și alte state au avut poziții asemănătoare. „Fără această industrie, economia României se prăbușește”, spune șeful Guvernului.

„Suntem într-un moment de descreștere – dacă nu vom interveni și în România, dar și în toată Europa va duce anul viitor și peste doi ani disponibilizări masive în acest domeniu. Cred că este momentul în care Comisia Europeană trebuie să vină curajos în susținerea acestei industrii”, a spus Marcel Ciolacu.

Piața mașinilor electrice, în cădere

În acest moment, potrivit datelor – piața mașinilor electrice este în cădere.

Înmatriculările de mașini electrice noi au scăzut în august cu 44% în Uniunea Europeană și cu 69% în România, pe fondul micșorării subvențiilor acordate de statele Uniunii.

„Fiecare stat trebuie să decidă cum face procesul de decarbonizare și cum va realiza tranziția către electrificare – în funcție de economie, cultură și alți factori”, a spus în cadrul forumului – John Bozzella, președintele Organizației Internaționale a producătorulor de vehicule.

Uniunea Europeană a aprobat taxele de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze importurile de mașini electrice ieftine, care ajung să fie mai căutate de europeni.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Salariul minim brut va fi majorat cu 12% de la 1 ianuarie 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
În Prahova, instalaţiile sunt umplute cu apă, de vineri, la ora 23.00. Prin mesaje RoAlert populația e sfătuită…

Directorii de școli și inspectorii școlari vor fi schimbați anul viitor, iar concursurile ar urma să aibă loc…

Mai multe cluburi din SuperLiga României îi cer lui Nicușor Dan să nu promulge legea care stabilește că…

Un susținător al lui Călin Georgescu, obligat de instanță să achite 50.000 de lei daune morale unui bărbat…

Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…