Lucrările pe tronsonul A3, de la Târgu Mureș la Oradea, ar putea fi gata în prima parte a anului 2027, potrivit directorului Pro Infrastructură | AUDIO
Sursa foto: CNAIR
De la Târgu Mureș la Oradea pe autostradă – am putea circula pe această bucată din A3 după aproape 20 de ani de la începerea lucrărilor. Noul constructor, care a preluat tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, început de compania Bechtel, avansează bine cu lucrările la podul de peste lacul de acumulare Suplacu de Barcău, spune la Europa FM directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea. Termenul de finalizare, octombrie 2026, nu va putea fi însă respectat; tronsonul ar putea fi gata în prima parte a anului 2027, mai spune Ionuț Ciurea.
Directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea: „Sunt niște lucrări destul de complicate”
„Acum avem doar două emoții mari și late, și anume mutatul și instalarea grinzilor mamut, grinzilor de tip U, și al doilea, zona de la începutul lotului. Acolo este foarte mult de migălit. Dealurile transilvănene sunt celebre pentru alunecări. Grinzile trebuie bine proptite cu ziduri de sprijin. Sunt niște lucrări destul de complicate”, precizează directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.
Lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș s-au întins pe ani de zile din cauza incompetenței autorităților, reclamă Ionuț Ciurea.
Directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea: „Este o incompetență adusă la rang de artă”
„Nu mai este o simplă delăsare, nu mai este o simplă indolență, este o incompetență adusă la rang de artă, pentru că nu poți decât cu foarte multă prostie să licitezi, nu o dată, de două ori, de trei ori, de patru ori, până când reușești să dai un contract”, a mai spus directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.
Lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute în 2008 de compania americană Bechtel, cu care statul român a reziliat ulterior contractul din cauza întârzierilor foarte mari.





