
A început construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni. Prima „cârtiță” a primit numele Sfanta Mara și va excava tunelul pentru primele șase stații de metrou. Punctul de pornire va fi dinspre stația Tokyo (zona comercială Băneasa) spre stația 1 Mai.
Audio PlayerPrima „cârtiță”, care a primit numele Sfânta Maria va excava unul ditre tunelurile pentru secțiunea sudică a Magistralei 6 de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo. Cu o lungime de 7 km, aceasta va avea 6 stații (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo).
Potrivit Metrorex, utilajul care poartă numele „Sfânta Maria” – simbolul protecției divine – a fost adus în România în apropierea zilei de 8 septembrie ziua în care este sărbătorită Nașterea Maicii Domnului. Alături, va fi activ și cea de-a doua cârtiță, denumit „Sfânta Ana”, o altă figură emblematică a spiritualității ortodoxe, care reprezintă înțelepciunea, răbdarea și credința neclintită.
M6 va avea și o a doua secțiune (Tokyo – Aeroport Otopeni), de 7,6 km și tot cu 6 stații (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni).
„Avem două tronsoane de aproape 15 kilometri. Suntem aici la stația Tokyo, dacă nu mă înșel, care va face legătura cu 1 Mai într-o parte și cu Henri Coandă în cealaltă parte”, a declarat Sorin Grindeanu.
Potrivit ministerului Transporturilor, lucrările ar trebui să fie gata în următorii doi-trei ani.
Sursa foto: Shutterstock