Confidenţialitate


Se deschide linie feroviară directă București-Giurgiu începând cu 1 iunie. Călătoria va dura 2 ore | AUDIO | GALERIE FOTO


Se deschide linie feroviară directă București-Giurgiu începând cu 1 iunie. Călătoria va dura 2 ore | AUDIO | GALERIE FOTO

După aproape 20 de ani, trenurile vor circula direct din Gara de Nord din București către Giurgiu. Noul pod feroviar de la Grădiștea, răpus de inundațiile din 2005, va fi deschis circulației sâmbătă, 1 iunie. Nu va fi o viteză record, doar pe o porțiune trenurile vor atinge viteza de 120 de kilometri la oră, iar călătoria va dura 2 ore.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Mai în glumă, mai în serios reprezentanții agențiilor de turism își fac planuri.

Sorin Nicolescu, vicepreședinte Asociației Naționale a Agențiilor de Turism: „O să fie mult mai ușor să aducem turiștii, când vin foarte mulți, cu trenul”

„Se deschide linia directă București-Giurgiu. Cu trenul. O să fie mult mai ușor să aducem turiștii, când vin foarte mulți, cu trenul. Cine știe? Facem două două vagoane, trei speciale mai frumoase”, a spus Sorin Nicolescu.

De la Gara de Nord, șapte perechi de automotoare Siemens Desiro ale CFR Călători vor opri prima oară la Gara Progresu, unde vor ajunge după 40 de minute. Iar de la Gara Progresu până la Giurgiu vor mai face o oră și 20 de minute. Vor avea 12 stații.

O viteză maximă, de 100-120 de kilometri la oră va fi atinsă pe o porțiune de 70 de kilometri dintr-un total de 93 de kilometri – cât are traseul. În rest, viteza va fi de 70-80 de kilometri pe oră.

Sorin Nicolescu: Faci mai puțin timp cu trenul

Reprezentantul agențiilor de turism vede și mai departe partea plină a paharului: e mai ușor cu trenul decât cu autobuzul.

„Două ore. E altceva. Să știți că cu autocarul de la Giurgiu câteodată se face mai mult pentru că de la intrarea în București până în centru faci o oră și ceva”, a mai spus Sorin Nicolescu.

Podul de la Grădiștea, distrus de inundațiile din 2005, a fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 metri cu o lungime de 1,36 kilometri, inclusiv cele două viaducte care asigură accesul pe pod.

Este al doilea pod feroviar complet sudat din România – notează Economica.net – primul fiind în zona localității Sighișoara, peste râul Târnava Mare.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Citește și: Premieră medicală în România: Un minor, operat pe creier, în semiîntuneric, de o tumoră gigant, cu ajutorul unei substanțe de contrast | AUDIO


Ultimele stiri
Directorii de școli și inspectorii școlari vor fi schimbați anul viitor, iar concursurile ar urma să aibă loc…

Mai multe cluburi din SuperLiga României îi cer lui Nicușor Dan să nu promulge legea care stabilește că…

Un susținător al lui Călin Georgescu, obligat de instanță să achite 50.000 de lei daune morale unui bărbat…

Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…