Confidenţialitate


DEȘTEPTAREA: Postul intermitent, pus sub semnul întrebării de un studiu major


Sursa foto: Pexels

Un studiu de amploare publicat în Cochrane Database of Systematic Reviews aruncă o umbră de îndoială asupra uneia dintre cele mai populare metode de slăbit din mediul online: postul intermitent. Analiza a sintetizat rezultatele a 22 de cercetări anterioare, cu aproape 2.000 de participanți adulți, și ajunge la o concluzie surprinzătoare — potrivit BBC.

Beneficiile postului intermitent, fie că vorbim despre dieta 5:2 sau despre mâncatul limitat la o fereastră de 8 ore, s-au dovedit a fi „mici sau inexistente” față de o dietă clasică bazată pe reducerea caloriilor. Mai mult, metoda nu a îmbunătățit semnificativ nici calitatea vieții participanților.

Deși pe rețelele sociale este prezentat adesea ca un „hack” metabolic cu efecte aproape miraculoase, experții trag un semnal de alarmă: nu există scurtături magice pentru slăbit în afara unui deficit caloric.

„Postul intermitent poate fi o opțiune rezonabilă pentru unii, dar dovezile actuale nu justifică entuziasmul de pe social media,” a declarat Luis Garegnani, autorul principal al studiului.

Medicii subliniază, totuși, că abordarea trebuie personalizată — unii oameni pot găsi mai ușor de respectat această metodă pe termen lung. Rămân, de asemenea, întrebări deschise legate de efectele asupra sănătății pe termen lung, mai ales în cazul persoanelor cu diabet de tip 2.

Despre acest subiect au discutat Adrian Luca și Luca Pastia în emisiunea Deșteptarea, alături de medicul nutriționist Mihaela Bilic, realizatoarea emisiunii Frecvența Gustului de la Europa FM.


Ultimele stiri
David Popovici s-a calificat în finala probei de 200 de metri liber. A avut cel mai bun timp…

Analistul economic Adrian Negrescu, despre reducerea accizei la motorină: „o reducere între 20 și 80 de bani. Pentru…

Prima Clinică Universitară Integrată pentru copiii cu diabet se amenajează la Spitalul CF 2 din București | AUDIO

Arheologul care a elaborat studiile pentru restaurarea castrului roman din Vâlcea, explicații despre proiect după ironiile de pe…

Ministerul Finanțelor reduce cu 20% acciza la motorină în perioada 16-31 august

Filmul „Fjord”, de Cristian Mungiu, printre favoriții pentru premiile Oscar. Variety anticipează cinci nominalizări | AUDIO

Sorin Grindeanu: PSD este aproape de o majoritate pentru un Guvern minoritar | AUDIO

O nouă dronă a pătruns joi după-amiază în spațiul aerian al României

Japonia condamnă vizita lui Vladimir Putin în Insulele Kurile, un teritoriu revendicat atât de Moscova, cât și de…

Guvernatorul BNR: Cursul leu-euro este în echilibru. Am intervenit mai puțin în acest an și am lăsat moneda…



Europa FM
Ascultă Europa FM în aplicație
Radio live, podcasturi, știri și alerte importante.
Instalează