Confidenţialitate


Continuă lucrările la autostrăzile A7 și A8. Ministrul Proiectelor Europene a anunțat care sunt sursele de finanțare | AUDIO


Continuă lucrările la autostrăzile A7 și A8. Ministrul Proiectelor Europene a anunțat care sunt sursele de finanțare | AUDIO

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Ministrul Proiectelor Europene a găsit soluția pentru continuarea construcției de autostrăzi: se pun cap la cap toate sursele de finanțare ca să se asigure continuitatea proiectelor pe A7 și A8. Ministrul Dragoș Pîslaru spune că se vor accelera și plățile care rămăseseră oarecum restante sau întârziate pe partea de A7.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene: Termenele de livrare pentru secțiunile Focșani-Bacău și Bacău-Pascani sunt înainte de august 2026

„Acele suspendări temporare pentru lipsă de lichidități în spațiul public vor înceta în condițiile în care s-au găsit aceste norme care să accelereze, practic, acest tip de finanțare. Pentru segmentele de autostradă Focșani-Bacău și două loturi din Bacău-Pascani, 2,1 miliarde de euro din componenta de granturi, deci fonduri nerambursabile, vor fi alocate pentru aceste componente. Termenele de livrare pentru cele două secțiuni Focșani-Bacău și Bacău-Pascani, de altfel, fiind înainte de august 2026, A7 deci stă foarte bine, și, odată ce deblocăm fluxurile financiare, nu există motive de îngrijorare adițională”, a declarat Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Pentru restul tronsoanelor de autostradă care erau inițial în PNRR, dar care nu au avansat din rațiuni de achiziții publice și au fost scoase din program, se caută soluții alternative, spune Dragoș Pîslaru.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Ați văzut deja declarația prim-ministrului legat de programul SAFE, unde am propus ca anumite segmente, acele capete din A8 și alte elemente care țin de infrastructura legată de Autostrada Unirii, să fie luate în calcul. Evident, așteptăm acolo răspunsul Comisiei Europene și nu vă ascund faptul că, în paralel, pe programul de transport finanțat din coeziune, încercăm să acoperim restul proiectelor de infrastructură feroviară sau de autostrăzi, pe care le-am avut inițial în Planul Național de Redresare și Reziliență”, a adăugat Dragoș Pîslaru.


Ultimele stiri
Sindicatele reclamă că majorarea salariului minim anunțată pentru 2026 „este o aroganță a Guvernului”. Liviu Apostoiu: 10% inflație,…

Cristian Pîrvulescu, despre decizia Coaliției de a crește salariul minim în 2026: „Se vede că șantajul simplu cu…

Salariul minim brut ar urma să crească la 4.325 de lei brut de la 1 iulie 2026 |…

Proiectul „My voice, my choice”, care le va permite femeilor din UE să facă avort gratuit într-un alt…

Piața Victoriei. Cine mai controlează, de fapt, puterea și cât de solidă mai este democrația românească? Invitat este…

Cantităţile de deşeuri cresc cu până la 30% în perioada sărbătorilor de iarnă, arată o analiză | AUDIO

Importurile de gaze rusești vor fi eliminate din UE, până la finalul lui 2027. Noua lege urmează să…

Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se…

Fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc și omul de afaceri Cătălin Bușe, arestați preventiv pentru 30 de…

Ministrul Economiei contestă amenda pe care i-a dat-o AMEPIP „pe persoană fizică”, după ce a cerut numirea unui…