Constanța: Nou port la Canalul Dunăre-Marea Neagră | AUDIO
Pentru Administrația Canalelor Navigabile din România, 2025 se încheie cu realizarea unui nou port la Canalul Dunăre-Marea Neagră.
Este construit pe malul stâng al Canalului și va contribui la extinderea capacității de operare mărfuri în zona vechiului port Ovidiu.
Noul port precum și modernizarea celui vechi au costat peste 13 milioane de euro, fonduri europene.
Obiectivul proiectului este creșterea volumului de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare prin extinderea capacității de operare în portul Ovidiu.
„Este un port nou nouț, cu toate facilitățile. Energie electrică, canalizare, apă, drumuri noi. Gândirea a fost ca acest port să crească traficul cu circa 200.000 de tone,” a declarat, pentru Europa Fm, directorul general al ACN, Florin Goidea.
Noul port devine operațional din anul viitor. Este deschis traficului de mărfuri și nu numai:
„Poate să fie și cereale, și agregate. Sper să ceva industrial adică o făbricuță care să transporte marfa pe barjă in portul Constanța.”
2025 a fost un an greu pentru ACN. Florin Goidea amintește că traficul de mărfuri, mai ales de cereale, este influențat de secetă, de nivelul Dunării:
„Din România, in special, din Serbia, din Ungaria, parte din Austria, sudul Germaniei, de acolo vine marfa. Iar Ucraina, anul trecut au avut 4,5 milioane tone și acum au un milion.”
Transportul mărfurilor pe apă are costuri de 2-3 ori mai reduse decât transportul rutier, chiar și decât cel feroviar, ceea ce duce la reducerea prețurilor livrate către beneficiar.
