Confidenţialitate


CFR a lansat licitația pentru modernizarea liniei București Nord – Giurgiu – Nord Frontieră


CFR a lansat licitația pentru modernizarea liniei București Nord – Giurgiu – Nord Frontieră

La 15 ani de la ruperea podului peste Argeş de la Grădiştea, Ministerul Transporturilor încearcă, din nou, să refacă linia de cale ferată istorică directă dintre capitală şi Giurgiu, prima cale ferată din Ţara Românească.

În 2005, podul vechi s-a prăbuşit din cauza unor inundaţii, iar de atunci, niciunul dintre miniştrii Transporturilor, nici măcar Ludovic Orban, nu a reuşit să înceapă lucrările. Acum, CFR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor atât la modernizarea căii ferate cât la podul peste Argeş de la Grădiştea.

Între două şi trei ore durează acum să parcurgi cu trenul distanţa de aproximativ 60 de kilometri de la Bucureşti la Giugiu, de doua ori mai mult decât cu maşina. Mai mult chiar decât acum 101 ani, când englezii au inaugurat calea ferată care lega România de Sudul Europei.

Şi asta din cauza unui podului vechi, lovit de viituri. Lângă el, există încă de dinainte de Revoluţie un pod nou, însă odată cu era Ceauşescu, au dispărut de pe şantierul de la Grădiştea şi constructorii.

Din podul vechi, s-a furat masiv – a povestit la Europa FM primarul comunei Comana, Aurel Enache:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ministerul Transporturilor estimează că modernizarea liniei ferate București Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră” va costa aproape 100 de milioane de euro, iar banii sunt asiguraţi de Uniunea Europeană, gratuit.

Constructorii care se angajează să facă lucrarea vor fi anunţaţi peste două luni.

Primarul Comunei Comana este optimist pentru că – spune el – de pregătirea licitaţiei s-a ocupat un giugiuvean, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În acest moment, majoritatea navetiştiolor din judeţul Giurgiu ajung la muncă în Capitală cu maşinile. Puţini mai aleg trenul şi asta doar pentru că este mai ieftin. Pentru a prinde personalul de Bucureşti, se trezesc în toiul nopţii.


Ultimele stiri
Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…