Cât cheltuie românii pentru cadourile de Moș Nicolae

Aproape toți românii care locuiesc în mediul urban (88,4%) intenționează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae, dulciurile și jucăriile fiind pe primul loc în preferințele lor, conform studiului unei companii de cercetare de piață.

Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri. Față de anul trecut, în cazul orașelor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant.

Cele mai întâlnite cadouri rămân și anul acesta dulciurile (72,1%) și jucăriile (49,2%), conform studiului realizat de Mednet Marketing Research Center. Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe) și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe (electrice, electronice, electrocasnice, articole IT și telecom, călătorii etc).

Unul din cinci români a acumulat anul trecut datorii în urma cheltuielilor de Crăciun, iar unul din doi se simte obligat să cheltuie bani pentru sărbători.

În medie, cinci din zece români se simt obligați să cheltuiască bani pentru sărbători, iar doi din zece au acumulat anul trecut datorii în urma cheltuielilor de Crăciun.

Concluzia acestui raport, realizat pe un eșantion de 13.500 persoane din 14 ţări din Europa, Statele Unite și Australia, este că ar trebui să ne gândim de două ori înainte să dăm mulți bani pe cadouri, deoarece cheltuielile mari nu aduc neapărat satisfacție celor ce le primesc.

De asemenea, din studiu reiese că unul din șapte europeni (15%) a primit anul trecut cel puțin un cadou pe care nu și-l dorea, nu i-a plăcut sau nu l-a folosit. Cu alte cuvinte, au existat cel puţin 81 de milioane de cadouri nedorite, fiecare cu o valoare medie de aproximativ 45 de euro.

mos-nicolae

La nivel european, românii (cu 27%) se află pe locul trei în topul celor ce nu au apreciat cadourile primite, pe locul întâi fiind Marea Britanie (29%), urmată îndeaproape de Italia (28%).
În timp ce anul trecut aproximativ 3,7 miliarde de euro au fost cheltuiți pe cadouri neapreciate, cumpărăturile de Crăciun au adus datorii pentru unul din zece europeni. În această privinţă, România se află în fruntea clasamentului european, cu 19%, aproape de două ori mai mult decât media europeană (10%).

Cu toate acestea, europenii au început să își planifice mai bine cheltuielile de Sărbători, două din cinci persoane (41%) mărturisind că economisesc înainte de Crăciun, față de numai 33% în 2015. Acest lucru indică faptul că oamenii încep să ia decizii financiare mai înţelepte.