Confidenţialitate

Blue Air a intrat în insolvență | AUDIO

Blue Air, compania aeriană low cost deținută de statul român, a intrat în insolvență. Chiar compania a depus o cerere în acest sens, care a fost aprobată de judecătorii Tribunalului București. Pe lista creditorilor sunt sunt circa 90 de nume, persoane fizice, foști angajați dar și instituții.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Decizia de intrare în insolvență vine la aproape șapte luni de când compania aeriană a suspendat zborurile, la începutul lunii septembrie 2022. Blue Air invoca atunci că nu mai poate opera cursele pentru că Administrația Fondului pentru Mediu i-a blocat conturile pentru neplata unor datorii de aproape 30 de milioane de lei. Aproape 1.500 de pasageri, rămași în alte țări, au fost aduși în România de TAROM.

Statul a preluat 75% din acțiunile companiei în contul ajutorului de stat

Scandalul a continuat, iar statul a ajuns să preia 75% din acțiunile companiei în contul ajutorului de stat, de 300 de milioane de lei, oferit Blue Air în vara lui 2020 în timpul crizei COVID.

Anul trecut, Blue Air a fost sancționată de mai multe ori de ANPC pentru anularea a mii de zboruri, cuantumul amenzilor însumând 4 milioane de euro.

Pe lista celor care au bani de recuperat de la compania aeriană se află persoane fizice, foști angajați sau instituții precum ROMATSA.

Ce înseamnă intrarea în insolvență a companiei aeriene Blue Air

Intrarea în insolvență înseamnă, printre altele, că dobânzile și penalitățile datorate de Blue Air se opresc.

În urma planului de restructurare se pot tăia anumite sume care ar putea face Blue Air o companie atractivă pentru un investitor, a declarat pentru Economica.net, Daniel Geantă, președinte la Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului.

Următorul termen de jucată în acest caz a fost fixat de instanță pentru 20 iunie.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Citește și: Preluarea Blue Air de către stat este păguboasă, spune profesorul Cristian Păun. „Ar trebui să privatizeze TAROM, nu să cumpere încă o companie”