Actorul Danni Ionescu: ”Un moment foarte frumos: am avut pană de curent în timpul piesei iar spectatorii i-au făcut lumină actorului cu brichete, lumânări & telefoane”- AUDIO

Amănunte – luni, 6 aprilie, în rubrica “Sus cortina!”, de la ora 17.15, la Europa FM.

Danni Ionescu este masterand U.N.A.T.C , specializarea “Pedagogie Teatrală” și coordonează trupa de teatru a Universității Româno-Americane.

A semnat regia spectacolului “I.O.N.A”, după Marin Sorescu – care poate fi văzut la Teatrul Mignon, marți, 7 aprilie, de la ora 21.15 – AUDIO.

“Pe Iona îl vedem repetând într-o casă. Iona este doar un pretext al spectacolului. Este, de fapt, un actor care ajunge acasă şi are parte de o tragedie în familie şi clachează. În acelaşi timp, el la teatru repeta Iona. Se pierde lumea lui interioară în concretul din casa respectivă. În text sunt inserate textele unui criminal american, care şi-a ucis familia şi a notat, ulterior, gândurile sale”, spune regizorul Danni Ionescu.

Cât de potrivite sunt, însă, aceste texte adăugate piesei lui Marin Sorescu?

“M-am gândit cum s-ar potrivi impresiile unei persoane care şi-a ucis familia şi a rămas în casă cu cadavrele -deci a refuzat să înfrunte realitatea – cu textul lui Sorescu. La fel ca Iona, el se izolează şi, într-un final, se resemnează în burta de peşte.”

Și totuși, acțiunea nu se mai petrece într-o burtă de pește (textul inițial al lui Marin Sorescu).

“Burta nu este reală. Iona nu este într-o burtă, burta este în capul său. Oricât încearcă să taie peretele cu cuţitul, nu reuşeşte”

În piesa “Iona”, Marin Sorescu, inspirat de mitul biblic al omului înghițit de pește, abordează teme precum singurătatea, neliniștea și gândurile fără oprire ale omului pus în fața propriului destin. Eroul lui Sorescu, Iona, apare de la bun început “în gura peştelui”. Piesa este structurată în patru tablouri, iar acțiunea tablourilor 2 și 3 se petrece în burta peștelui.

Danni Ionescu, regizorul piesei montate la “Teatrul Mignon” – “I.O.N.A” – dar și Adrian Loghin, protagonistul, nu s-au bucurat tot timpul de un public numeros. Au jucat, însă, și în serile în care în sala de teatru se aflau doar câțiva spectatori. Și într-una din aceste seri…sărace în public, s-a întâmplat ceea ce Danni Ionescu numește “un moment foarte frumos”:

“Chiar la I.O.N.A am avut un moment foarte frumos. Jucam spectacolul, eram 5-6 spectatori în sală. După 20 de minute, s-a produs o pană de curent. Nu mai avem muzică, nu mai aveam lumini. Toţi spectatorii s-au mutat în primul rând şi au făcut lumină actorului cu telefoane, cu bricheta, cu lumânări. O conexiune reală între public şi artist”.

De asemenea, actorul Danni Ionescu poate fi văzut în piesa “Steaua fără nume”, la “Teatrul Elisabeta” și în spectacolul “The human trashcan”, de Matei Vișniec, în regia lui Alexandru Nagy