Confidenţialitate

YouTube a plătit industriei muzicale peste 3 miliarde de dolari din publicitate în 2019

Industria muzicală a câştigat anul trecut peste trei miliarde de dolari din veniturile din publicitate şi abonamente obţinute de YouTube. Este pentru prima dată când YouTube, deţinută de Google, face publice veniturile obţinute din publicitate.

Informaţiile au fost făcute publice de Susan Wojcicki, preşedinte-director general al YouTube, într-un mesaj publicat pe blogul companiei.

YouTube a raportat venituri din publicitate de 15,15 miliarde de dolari în anul fiscal 2019, cu 4,72 de miliarde de dolari generate doar în ultimul trimestru. Suma nu include veniturile generate de celelalte surse, precum abonamentele la YouTube TV, incluse în raportul Google la segmentul “altele”.

Deşi suma plătită industriei muzicale i-a mulţumit pe unii analişti, unii au pus sub semnul întrebării profitabilitatea YouTube. Compania, care, pe 14 februarie, a marcat 15 ani de la lansare, nu a oferit mai multe detalii privind suma plătită industriei muzicale.

În acelaşi mesaj, Wojcicki a spus că unul dintre scopurile impuse pentru 2020 este de a aprofunda parteneriatul cu industria muzicală, companiile de media şi publicitate şi cu creatorii.