Confidenţialitate

Un nou sistem de alertare a populaţiei în situaţiile de risc

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), alături de operatorii de telefonie, vor implementa „Sistem Alert”, un sistem prin care vor fi transmise mesaje de alertă abonaţilor pe telefonul mobil, anunţă Guvernul.

Pe lângă implementarea sistemului de alertă, va fi începută şi o campanie de informare publică şi pregătire a populaţiei pentru utilizarea acestui sistem.

Informarea se va face în funcţie de situaţiile de urgenţă apărute – fenomene meteo extreme, incendii majore, risc de explozii, alte calamităţi şi situaţii de risc.

Detaliile tehnice urmează să fie stabilite în cadrul grupului de lucru format din reprezentanţi ai acestor instituţii, care va avea loc la ora 15.00.

Ministrul de Interne, Carmen Dan, este deja la Timişoara şi a anunţat că după-amiază va avea loc un comandament pentru situaţii de urgenţă, la care va participa şi premierul Mihai Tudose.

Ministrul a precizat că, împreună cu premierul Mihai Tudose, va face o analiză a pagubelor în urma furtunilor din vestul ţării, iar întâlnirea va avea loc cel mai probabil la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Timiş.

Premierul Mihai Tudose a declarat, luni dimineaţă, la postul public de radio, că de începând de azi se lucrează la un sistem de avertizare rapid al populaţiei în cazul unor situaţii de urgenţă.

Atenţionarea ar urma să fie emisă la nivel guvernamental, să fie preluată de operatorii de telefonie mobilă şi distribuită pe releele din zona semnalată cu posibile fenomene meteo extreme.

Şi preşedintele Klaus Iohannis a cerut elaborarea de urgenţă a unui astfel de sistem, dar şi evaluarea modului în care s-au desfăşurat operaţiunile şi în care au comunicat instituţiile în cazul furtunilor de duminică seară.