Confidenţialitate


Teleorman: Un tren cu 280 de pasageri a frânat brusc și mai multe persoane au fost rănite. Sindicalist: „Mecanicul nu avea experiență” | GALERIE FOTO


Teleorman: Un tren cu 280 de pasageri a frânat brusc și mai multe persoane au fost rănite. Sindicalist: „Mecanicul nu avea experiență” | GALERIE FOTO

Un incident feroviar a pus în pericol 280 de călători pe raza județului Teleorman luni dimineață. Pentru aproximativ două ore a fost activat Planul Roșu de Intervenție.

Un tren de călători InterRegio care circula de la Arad la București a frânat puternic luni dimineață, în jurul orei 4.00, în zona localității teleormănene Măldăeni, după ce mecanicul de locomotivă a observat un  marfar încărcat cu autoturisme deraiat chiar pe traseul său.

Pentru a evita impactul, mecanicul a frânat și asta a dus la rănirea câtorva pasageri din cei aproximativ 280 câți se aflau în tren.

Pentru că nu cunoșteau gravitatea situației, cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Teleorman au activat Planul Roșu de Intevenție și au chemat salvatori și din județele învecinate, mai precis Dolj și Olt.

50 de salvatori au ajuns la fața locului și au constatat că, din fericire, nu era vorba de foarte multe persoane rănite. 12 persoane au avut de suferit în urma incidentului, 8 dintre ele fiind asistate medical la fața locului și refuzând transportarea la spital, iar 4 dintre ele, 2 femei și 2 bărbați, au fost transportați la Spitalul de Urgență din Alexandria și la Spitalul Caritas Roșiorii de Vede pentru a primi îngijiri medicale pentru contuziile pe care le-au avut la nivelul membrelor și capului, în urma incidentului.

Două microbuze au transportat 200 de dintre călători la Gara din Roșiorii de Vede, unde CFR a pus a dispoziție un alt tren, apoi de la locul incidentului au fost preluate și persoanele rămase.

Cauzele producerii evenimentului feroviar urmează să fie stabilite de CFR Călători.

În schimb, președintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, Rodrigo Maxim, spune la Europa FM, că mecanicul trenului de călători ar fi putut frâna mai devreme.

Problema e că nu avea suficientă experiență:

„Mecanicii cu experiență puțină, în loc să stea să facă serviciul pe secția secundară Craiova-Calafat și retur sunt trecuți în programele de lucru punem noi preferențiat pe secții principale, în timp ce mecanicii cu experiență și fără frânări sunt scoși inexplicabil de pe secțiile principale și puși să facă serviciul pe secțiile secundare. Mecanicul de la IR1822 am înțeles că imediat cum a fost format a fost scos pe secția principală de doi ani de zile, un mecanic tânăr, în jur de 30, 30 și ceva de ani.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Citește și: Vrancea: Cinci poduri aflate în stare de degradare gravă nu reprezintă un risc pentru trafic, au concluzionat specialiștii în urma unor evaluări


Ultimele stiri
Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…

Israel a primit aprobarea pentru a participa la ediția din 2026 a concursului Eurovision. Patru televiziuni publice anunță…

Ungaria: Viktor Orban anunță creșterea cu 11% a salariului minim în 2026 | AUDIO

Statele Unite permit tranzacţiile cu benzinăriile Lukoil din afara Rusiei până la sfârşitul lunii aprilie