Confidenţialitate

Tulcea. Contract semnat pentru modernizarea portului și falezei. Costul proiectului, 34 milioane euro

Portul și faleza din Tulcea vor fi reabilitate și modernizate de filiala din România a unei companii germane. Contractul se ridică la aproximativ 34 milioane de euro, iar 75% din bani vin din fonduri europene.

Consiliul Județean Tulcea a semnat contractul pentru reabilitarea portului și falezei din oraș, după ce licitația publică a fost câștigată de societatea Max Boegl România, parte a grupului german Max Boegl.

Contractul pentru asistența tehnică și execuția modernizării Portului Tulcea are o valoare de 133.956.978,4 lei, iar proiectul ar trebui finalizat până la finalul anului 2022.

Proiectul, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, își dorește să modernizeze infrastructura portuară, care va crea premisele pentru dezvoltarea serviciilor de transport naval de pasageri, prin creșterea numărului de curse zilnice și, după caz, a capacității navelor, a transmis Ministerul Transporturilor în momentul semnării contractului de finanțare.

Costurile modernizării vor fi suportate în proporție de 75% din Fondul European de Dezvoltare Regională, 23% din bugetul de stat și 2% din bugetul Consiliului Județean Tulcea.

Conform proiectului, compania germană va trebui să intervină la infrastructura portuară pentru asigurarea condiţiilor optime de acostare a navelor fluviale, să reabiliteze și să extindă utilitățile sau să reabiliteze faleza din municipiu.

Max Boegl România este parte a consorțiului german Max Boegl. Societatea este unul dintre principalii actori în segmentul construcțiilor din România și are în portofoliu lucrări de infrastructură precum construcția centurii de ocolire a Sibiului, reconstrucția stadionului Lia Manoliu, realizarea pasajului subteran Doamna Ghica, sau construirea tronsonului de autostradă Medgidia-Constanța.