„Trenurile Soarelui” vor circula până pe 7 septembrie către și dinspre litoral. Probleme cu aerul condiționat vor fi și în această vară pe unele tronsoane de cale ferată. Ce spune directorul CFR Călători | AUDIO

CFR Călători a introdus în circulație „Trenurile Soarelui”, care asigură legătura între mai multe orașe ale țării și litoral. Acestea vor circula până pe 7 septembrie. Pe anumite tronsoane de cale ferată – e vorba de cele neelectrificate -, aerul condiționat nu va funcționa.
Audio PlayerPe lângă cele 22 de trenuri care ajung pe litoral în orice perioadă a anului, CFR a introdus, pe durata verii, alte 34 de garnituri – cunoscute ca Trenurile Soarelui. Primele astfel de trenuri au plecat din Sibiu și din zona Moldovei.
Cel mai lung drum durează aproape 20 de ore – de la Oradea la Mangalia, cu opriri prin Timișoara și Craiova și presupune traversarea multor zone cu restricții de viteză. Peste 19 ore durează și călătoria de la Satu Mare la Mangalia.
Aerul condiționat nu va funcționa pe anumite tronsoane. Ce spune directorul CFR
Din păcate, și vara aceasta vor fi probleme cu aerul condiționat în trenuri.
Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa spune că e vorba doar de anumite tronsoane.
„Probleme sunt pe Constanța-Mangalia, unde nu este zonă electrificată, iar locomotivele Diesel pe care le avem noi nu pot răci 16 vagoane. Și atunci vom încerca să le garăm pe timp de noapte, măcar să nu mai bată soarele în ele, că nu le putem răci. Nu este o soluție, dar până la electrificarea liniei improvizăm”, a declarat directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.
Din București până la mare, un tren Interegio face, în medie, două ore și jumătate, iar prețul biletului este de 82 de lei.
Cei care pleacă din Brașov vor plăti puțin peste 100 de ei, călătoria Cluj-Constanța costă peste 150 de lei, iar cei din Oradea și Satu Mare vor achita aproape 190 de lei până în Mangalia.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Citește și: Premiu european pentru patrimoniu, acordat unui Centru cultural din Sibiu