Studiu: 40% dintre elevii din România au suferit diverse tipuri de agresiuni la şcoală | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Aproximativ 40% dintre elevi sunt afectați de agresiunea din școli și de ura de pe rețelele de socializare. Iar peste 20% dintre ei manifestă tendințe de auto-vătămare. Cifrele îngrijorătoare au fost prezentate de Ministerul Educației în raportul privind analiza stării de bine și a sănătății mintale a copiilor din învățământul gimnazial din România, care are scopul de a monitoriza bunăstarea școlarilor.
Agresiunea la școală este prezentă în proporție semnificativă: 19% dintre elevi sunt expuși intimidărilor, peste 15% sunt victime, iar aceeași cifră o reprezintă și agresorii. În același timp, victimele joacă și rolul de agresor, într-un procent de aproape 40%. 46% dintre elevii din clasele V-VIII nu intervin atunci când asistă la acte de agresiune.
Raportul mai arată date îngrijorătoare legate de vulnerabilități emoționale majore. De exemplu, peste 20% dintre elevii de gimnaziu manifestă tendințe de auto-vătămare, iar aproape 20% sunt predispuși la oboseală, supărare, îngrijorare excesivă și agitație.
Peste 13% dintre elevi prezintă risc mediu sau ridicat de dezechilibru socio-emoțional, risc amplificat de factori sociali precum sărăcia, apartenența etnică sau statutul de refugiat, care favorizează izolarea și dificultățile de adaptare.
Totuși, mai mult de 66% sunt mulțumiți de aspectul fizic, se consideră inteligenți și afirmă că primesc sprijin familial.
Rezultatele raportului au fost incluse în studiul „Politici și resurse pentru școli sigure și suportive”, implementat de Ministerul Educației, cu ajutorul Uniunii Europene.






