Sfaturi privind alimentaţia vârstnicilor

Pe măsură ce înaintăm în vârstă organismul nostru se comportă diferit. Ce ne recomandă specialiștii în ceea ce privește obiceiurile alimentare?

Anumite alimente pot interacționa cu medicamentele pe care le luăm. De aceea este bine să întrebăm medicul sau farmacistul despre această situație. Studiile au arătat că medicamentele pentru combaterea hipertensiunii arteriale, insomniei sau anxietății interacționează cu sucul de grape-fruit.

Nu evitați fasolea, varza, broccoli sau conopida din cauza balonării pe care o pot produce. Introduse treptat în alimentație, în porții mici, acestea nu provoacă probleme și sunt surse excelente de fibre și fier, bogate în proteine și sărace în grăsimi. De asemenea, scad riscul de cancer de colon.

Consumul moderat de alcool nu este interzis. Dar, corpul își schimbă în timp felul de a răspunde la acesta. Alcoolul poate crea probleme de somn, poate crește tensiunea arterială, cauzează hipoglicemie în cazul celor care suferă de diabet sau afectează mecanismul de funcționare al unor medicamente.

Acordați atenție și consumului de sare. Cei peste 40 de ani sau cei din anumite grupuri de risc pot suferi un infarct miocardic sau un atac vascular cerebral în urma excesului de sare care crește tensiunea arterială. Mezelurile, alimentele procesate și de tip fast food, sosurile și multe alte produse conțin sare. Verificați ingredientele acestora înscrise pe etichetă.

Nu uitați de fructe! În cazul în care aveți probleme cu dantura, alegeți fructele moi sau faceți acasă suc din acestea. Dacă preferați fructele în conserve, evitați-le pe cele cu adaos de zahăr și sirop.