Confidenţialitate


Asociația Moldova vrea Autostradă: Română riscă să piardă câteva sute de milioane de euro din PNRR pentru un lot din A8 | AUDIO


Asociația Moldova vrea Autostradă: Română riscă să piardă câteva sute de milioane de euro din PNRR pentru un lot din A8 | AUDIO

România riscă să piardă câteva sute de milioane de euro, bani alocați prin PNRR pentru un lot important din Autostrada A8, avertizează Asociația Moldova vrea Autostradă. De vină sunt întârzierile apărute în timpul procedurii de licitație pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului. Nici până acum nu a fost desemnat câștigătorul, deși contractual trebuie semnat până la finalul anului.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Dacă nu va fi semnat până la finalul anului, contractul de proiectare și execuție a tronsonului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, de 24,4 kilometri, calculele arată că nu va mai fi respectat calendarul impus prin Planul Național de Redresare și Reziliență, spune Adrian Covăsneanu de la Asociația Moldova vrea Autostradă. În consecință, România ar putea pierde banii alocați pentru acest proiect, câteva sute de milioane de euro.

„Pune în pericol implementarea acestui proiect în condițiile PNRR, respectiv finalizarea acestei secțiuni până în 2026. Vorbim despre o întârziere de 5 – 6 luni de zile”, a spus Adrian Covăsneanu de la Asociația Moldova vrea Autostradă.

Două tronsoane din Autostrada „Unirii” A8 Târgu Mureș – Iași au fost prinse în finanțarea europeană gândită de Uniune ca plan pentru relasarea economică post pandemie, însă cu o condiție clară. Drumurile de mare viteză care leagă Târgu Mureș de Miercurea Nirajului și Leghin, Târgu Neamț, Moțca trebuie finalizate până în 2026.

Adrian Covăsneanu spune că nu există explicații pentru amânările apărute în timpul procedurii de licitație, un nou termen pentru desemnarea câștigătorului fiind pe 17 noiembrie.

„Din păcate, nu am avem un răspuns oficial din partea Ministerului Transportului. Bănuim că sunt o serie de clarificări care trebuie cumva lămurite în această etapă, dar un comunicat oficial din partea companiei nu a fost oferit publicului larg și implicit Asociației Moldova vrea Autostradă”, a mai spus Adrian Covăsneanu.

Acum o lună, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădea asigurări că va fi semnat contractual pentru lotul Târgu Mureș Miercurea Nirajului până la finalul anului.

Autostrada „Unirii” A8 are aproape 320 de kilometri și ar urma să facă legătura între Târgu Mureș și Iași. Primul tronson, de la Leghin la Moțca a fost atribuit companiei UMB.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Citește și: Primăria Cluj-Napoca intenționează să anuleze încărcarea gratuită a mașinilor electrice la stațiile publice. Măsura este în vigoare de cinci ani | AUDIO


Ultimele stiri
Sindicatele reclamă că majorarea salariului minim anunțată pentru 2026 „este o aroganță a Guvernului”. Liviu Apostoiu: 10% inflație,…

Cristian Pîrvulescu, despre decizia Coaliției de a crește salariul minim în 2026: „Se vede că șantajul simplu cu…

Salariul minim brut ar urma să crească la 4.325 de lei brut de la 1 iulie 2026 |…

Proiectul „My voice, my choice”, care le va permite femeilor din UE să facă avort gratuit într-un alt…

Piața Victoriei. Cine mai controlează, de fapt, puterea și cât de solidă mai este democrația românească? Invitat este…

Cantităţile de deşeuri cresc cu până la 30% în perioada sărbătorilor de iarnă, arată o analiză | AUDIO

Importurile de gaze rusești vor fi eliminate din UE, până la finalul lui 2027. Noua lege urmează să…

Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se…

Fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc și omul de afaceri Cătălin Bușe, arestați preventiv pentru 30 de…

Ministrul Economiei contestă amenda pe care i-a dat-o AMEPIP „pe persoană fizică”, după ce a cerut numirea unui…