Rezultate PISA 2015: România progresează, dar lent, în ceea ce privește performanța elevilor la citit

Elevii români de 15-16 ani și-au îmbunătățit performațele la științe, matematică și citire, însă România se află în continuare, în partea a doua a clasamentului mondial în ceea ce privește acumularea de informații și aplicarea lor în viața reală.

Aceasta este una dintre concluziile ultimei evaluări PISA, publicate astăzi.

Față de ultima evaluare, realizată în 2012, elevii români aflați în primele clase de liceu, au înregistrat în 2015 rezultate mai bune: cu un progres de patru puncte la citire, 6 la științe și 10 puncte la matematică.

La citire, aproximativ 60 la sută dintre elevii români de 15-16 ani,  au primit calificativele 2, 3,4 și 5 pe o scală cuprinsă între minus 1 și 6. Nici măcar unu la sută dintre ei nu a primit calificativul maxim.

Un sfert dintre adolescenți au primit calificativul 2, adică au capacitatea elementară de a citi un text, ceea ce, teoretic, le dă posibilitatea să devină adulți activi și productivi, arată autorii studiului.

Studiul poate fi consultat AICI.

Însă, aproximativ 40 la sută dintre elevii români de 15-16 ani sunt sub nivelul 2, ceea ce duce în cazul lor, la creșterea riscului de excluziune socială.

La citire, România a înregistrat un scor de 434 de puncte, media fiind de 493. 100 de puncte echivalează cu trei ani de studiu.

La științe, România se află pe locul 48 din 70 de țări, cu un punctaj de 435 de puncte. Singapore se află pe locul 1 cu un punctaj de 556 de puncte.

Stidiul PISA, realizat la fiecare trei ani în zeci de țari din toată lumea, arată că 11 la sută dintre cei peste 5 mii de alevi români chestionați cred că vor lucra în Sănătate când vor fi mari.