Confidenţialitate

Protestatarii de pe strada Antiaeriană, după accidentul în care a murit un tânăr de 19 ani: „Să dea OK-ul pentru semafor. Punem noi bani. Nu suntem avuți, dar strângem bani”

Locuitorii din zona Rahova au blocat strada Antiaeriană, mai multe zile la rând, în semn de protest față de lipsa de măsuri pentru protecția pietonilor. Un tânăr de 19 ani a murit accidentat de o mașină pe o trecere de pietoni din zonă. Cătălin Striblea a realizat emisiunea „România în Direct” de pe strada Antiaeriană, discutând cu oamenii care protestează despre ceea ce își doresc astfel încât traficul să fie mai sigur pentru toți cetățenii: „Viața este la fel pentru toată lumea”.

O femeie care protesta pe strada Antiaeriană a spus la Europa FM că din 2012 cere semaforizare, însă s-a ridicat problema lipsei de bani. Femeia a subliniat că locuitorii s-au oferit să strângă bani atât pentru semaforizare, cât și pentru revopsirea trecerilor de pietoni și chiar pentru montarea limitatoarelor de viteză, însă nu au primit un răspuns favorabil nici până acum.

„Punem bani cu toții, dar dați OK-ul pentru semafor”

„Eu, din 2012 stau aici și fix din anul în care ne-am mutat am început cu sesizările… S-a ajuns până la rugăciuni. <<Domnule, deci vă rugăm din suflet, punem bani cu toții, îl plătim pe semafor, dar dați-ne OK-ul să-l punem”, a spus o femeie.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Viața este la fel pentru toată lumea”

„Îmi doresc foarte tare să-mi dați voie să subliniez, două lucruri: nu este copilul nimănui extraordinar, viața este la fel pentru toată lumea – și pentru copilul meu și pentru copilul dumneavoastră. Nu este copilul niciunui supraom, este copilul unui om care în urmă cu câțiva ani și-a pierdut soția. Deci, un om care-și crește băieții singur și care acum și-a pierdut și băiatul cel mare. Mai are încă un băiat”, a adăugat femeia.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cătălin Striblea: „Probabilitatea este foarte, foarte mare să mori aici”

În timpul emisiunii „România în Direct”, Cătălin Striblea și manifestanții au observat de câte ori au trecut șoferii fără să acorde prioritate pietonilor.

Cătălin Striblea: „A treia oară când nu se dă prioritate la această trecere de pietoni, omul trecând pe bicicletă, regulamentar. Mașina nu s-a oprit. Despre asta este vorba, atunci probabilitatea este foarte, foarte mare să mori aici”.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Am spus că punem noi bani și să facă ei dacă nu sunt fonduri. Nu suntem noi avuți, dar strângem bani”

„La un moment dat eram atât de disperați încât am propus ca noi, cei din cartier, o să facem o chetă și o să cumpărăm, să vină ei să facă pentru că tot ne spuneau la început, în primii doi ani, a fost și asta că nu sunt fonduri. Domnule, dacă nu sunt, nu suntem nici noi avuți, dar uite, strângem și vă dăm noi să faceți voi că ne trezim și cu ditamai dosarul că ai vrut să faci”, a explicat femeia.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Limitatoare nu, semafoare în niciun caz… Deranjează traficul și asta este problema”

Un bărbat care își manifesta nemulțumirile pe strada Antiaeriană a spus că motivul pentru care Comisia Tehnică a Circulației nu ar monta limitatoare de viteză în zona respectivă este faptul că aceasta este intens circulată de mijloace de transport în comun.

„Au trimis răspuns că Comisia Tehnică a Circulației nu este de acord pentru că deranjează traficul și asta este problema. Deranjează traficul troleibuzelor. Limitatoare de viteză au spus că nu pot să pună, semafoare în niciun caz… Am zis de sens giratoriu, am căutat noi soluții pentru ei”, a spus un bărbat despre limitatoarele de viteză.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Semaforizarea este încadrată la „lucrări de investiții”, deci nu se pot demara altele decât după finalizarea celor 160 de locații propuse spre semaforizare

„O hârtie de la Administrația Străzilor, de pe 21 februarie 2022: „Am avut mai multe propuneri de semaforizarea trecerilor de pietoni pentru Șoseaua Antiaeriană. Administrația Străzilor a făcut 160 de studii de fezabilitate, proiecte tehnice de semaforizări, intersecții, treceri pentru pietoni avizate în Comisia Tehnică de Circulație în 2010 – 2014, deci încă de atunci ține problema asta, dar semaforizările sunt încadrate la categoria lucrări de investiții, astfel că în conformitate cu legislația în vigoare, nu putem demara alte lucrări de investiții, respectiv semaforizarea trecerilor de pietoni de pe șosea decât după finalizarea celor 160 de locații propuse spre semaforizare”, a explicat Cătălin Striblea.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Nu este de ajuns ca Poliția Rutieră să stea cu radarul”

„Ultimul răspuns oficial al autorităților este de luna aceasta – 03.10.2022 – în care Brigada de Poliție Rutieră informează că au venit și că au stat cu radarul aici între 07.09 – 17.09 și au luat permise pentru că se circulă cu viteză – e a nu știu câta oară când primesc răspunsul acesta – și Brigada Rutieră a efectuat demersuri către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București în vederea promovării propunerii de semaforizare a trecerii pentru pietoni de pe strada Antiaeriană. Este copy-paste, dar eu le mulțumesc Poliției Rutiere, chiar au fost, i-am văzut aici. Da nu este de ajuns să stea cu radarul”, a spus un bărbat.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Sursa foto: Europa FM

Citește și: „Amiabila”, aplicația ce poate fi folosită de șoferi în cazul accidentelor ușoare. Sunt conectate toate companiile care vând asigurări auto