Confidenţialitate


Proiectul „My voice, my choice”, care le va permite femeilor din UE să facă avort gratuit într-un alt stat membru, a trecut în Parlamentul European | AUDIO


Proiectul „My voice, my choice”, care le va permite femeilor din UE să facă avort gratuit într-un alt stat membru, a trecut în Parlamentul European | AUDIO

Sursa foto: Shutterstock

Proiectul „My voice, my choice” pentru un mecanism care le-ar permite femeilor din țări ce restricționează accesul la avort să își întrerupă sarcina într-un alt stat membru al Uniunii Europene, gratuit, a trecut în Parlamentul European cu 358 de voturi. Comisia Europeană va analiza cererea rezoluției până la începutul lui martie, anul viitor.

Parlamentul Uniunii Europene a votat miercuri în favoarea mecanismului care ar permite femeilor din țările care restricționează avortul să întrerupă sarcina în alt stat membru, fără costuri.
Inițiativa cetățenească „My voice, my choice” („Vocea mea, alegerea mea” – n.red.) propune un fond din bugetul UE pentru a acoperi costurile procedurilor pentru femeile din țări unde avortul este greu accesibil, precum Italia și Croația.

Au fost 358 de voturi pentru și 202 împotrivă, transmite Parlamentul European. Susținătorii inițiativei, printre care se numără activiști pentru dreptul la avort și unii europarlamentari, afirmă că aceasta ar trebui să reducă practicile nesigure și să ajute femeile care nu dispun de bani pentru o procedură în străinătate.

Inițiatoarea proiectului, activista slovenă Nika Kovac, a reușit să strângă peste 1,2 milioane de semnături din întreaga Uniune, pentru acces sigur și gratuit la avort.

Activista slovenă Nika Kovac: Costurile avortului ar urma să fie acoperite de Uniunea Europeană

Prin această inițiativă, propunem ca Uniunea să creeze un mecanism financiar care să permită femeilor din țările unde întreruperea de sarcină nu este accesibilă să poată călători într-un alt stat membru unde procedura este permisă. Costurile ar urma să fie acoperite de Uniunea Europeană. În prezent, multe femei deja călătoresc în alte țări pentru a face această procedură, dar sunt nevoite să plătească din propriul buzunar”, a declarat activista slovenă Nika Kovac pentru Europa FM.

Activista slovenă Nika Kovac: „Este un proces care poate aduce multă speranță”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 „A fost destul de dificil. Venim dintr-o țară cu doar două milioane de locuitori. Îi cunoaștem pe mulți dintre ei și știm foarte bine cum să organizăm campanii la nivel național. La nivelul Uniunii Europene, însă, lucrurile sunt mult mai complicate. Totuși, este un proces care poate aduce multă speranță. Cetățenii Uniunii trebuie să înțeleagă că facem parte din aceeași comunitate. Ca să ajungem în acest punct, a fost nevoie să ne găsim parteneri și susținători în toate statele membre”, a spus Nika Kovac pentru Europa FM.

Comisia Europeană are termen până în martie 2026 să stabilească măsurile pe care intenționează să le ia și să își justifice decizia.


Ultimele stiri
Piața Victoriei. Cine mai controlează, de fapt, puterea și cât de solidă mai este democrația românească? Invitat este…

Cantităţile de deşeuri cresc cu până la 30% în perioada sărbătorilor de iarnă, arată o analiză | AUDIO

Importurile de gaze rusești vor fi eliminate din UE, până la finalul lui 2027. Noua lege urmează să…

Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se…

Fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc și omul de afaceri Cătălin Bușe, arestați preventiv pentru 30 de…

Ministrul Economiei contestă amenda pe care i-a dat-o AMEPIP „pe persoană fizică”, după ce a cerut numirea unui…

Sorin Grindeanu se abține de la a comenta despre o eventuală demisie a șefei Înaltei Curți, Lia Savonea:…

Nicușor Dan, despre problemele din justiție: „În măsura în care există acuzații, vom solicita materiale, până când vom…

Fostul deputat PSD, Cătălin Rădulescu, zis și Mitralieră, achitat de Curtea de Apel București în dosarul în care…

Taxe mai mari pentru mașini din 2026, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică | AUDIO