Confidenţialitate

Programul Agro IMM Invest, pe ordinea ședinței de Guvern

Cabinetul condus de Florin Cîțu ar urma să aprobe, în şedinţa de miercuri, un subprogram de sprijin pentru fermieri în cadrul programului IMM Invest – Agro IMM Invest.

Pe agenda şedinţei, proiectul figurează ca proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM Invest România, precum şi pentru modificarea şi completarea Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobată prin art. II din OUG 42/2020, notează Agerpres.

În nota de fundamentare a actului normativ se arată: “Comparativ cu programul IMM Invest România, unde beneficiarii ce activează în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar pot primi garanţii de stat şi subvenţionarea pe o perioadă de 8 luni a dobânzilor şi integrală a comisioanelor de administrare şi de risc, prin subprogramul Agro IMM Invest este acordat suplimentar un grant în valoare de 10% din creditul acordat”.

“Decizia de a acorda un grant beneficiarilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorul alimentar are în vedere importanţa deosebită pe care o au aceste ramuri de activitate în asigurarea securităţii alimentare în condiţiile restricţiilor de circulaţie extraordinare impuse ca urmare a pandemiei cu virusul SARS- CoV- 2”, se spune în document.

Totodată, în şedinţa de guvern, printr-o ordonanţă de urgenţă, vor fi aduse o serie de modificări la “Programul IMM Factor – Produs de garantare a creditului comercial şi a Schemei de ajutor de stat asociate acestuia”.

Pe agenda reuniunii guvernamentale figurează şi un proiect de hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor OUG 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil.

Un alt proiect de hotărâre supus aprobării în Executiv vizează modificarea HG 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne.

“Proiectul vizează, între altele: “modificarea organigramei aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne prevăzută în anexa nr. 1 la HG 416/2007, în sensul, prevederii: unei noi funcţii de secretar de stat pentru relaţii internaţionale, funcţiei de secretar de stat pentru relaţia cu Parlamentul (prin schimbarea denumirii funcţiei de secretar de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi relaţii internaţionale), unei noi funcţii de subsecretar de stat (pentru a acorda suportul necesar gestionării activităţilor specifice relaţiei cu instituţiile prefectului) şi a trei cabinete pentru subsecretarii de stat (ordine şi siguranţă publică, relaţia cu instituţiile prefectului, relaţia cu Parlamentul)”, potrivit notei de fundamentare.

De asemenea, conform documentului, se propune “schimbarea denumirii Centrului de Coordonare a Protecţiei Infrastructurilor Critice (la nivel de serviciu) în Centrul Naţional de Coordonare a Protecţiei Infrastructurilor Critice (la nivel de serviciu). Pe cale de consecinţă, se modifică, în mod corespunzător, articolul 1, prin reformularea alineatului (2), în sensul înfiinţării unei funcţii de secretar de stat şi a unei funcţii de subsecretar de stat”.

Pe agenda şedinţei figurează şi o serie proiecte de hotărâre privind eliberări şi numiri de prefecţi sau subprefecţi.