Minutul de sănătate: Sănătatea pielii, părului și unghiilor

Săptămâna aceasta este dedicată frumuseții. Dar și sănătății articulațiilor. Pentru că frumusețea vine din interior. Pentru că un stil de viață sănătos și activ ne face să radiem frumusețe. Pentru că între ele trebuie să existe mereu o strânsă legătura, pentru a ne bucura de vitalitate și o stare de bine.

Când ne gândim la piele, păr și unghii, ne vin în minte cuvinte precum: elasticitate, tonifiere, fortifiere, vitalitate, suplețe, rezistență. Într-un cuvânt – sănătate.

Iar acestea se întrețin cel mai bine cu:
• dietă alimentară echilibrată și bogată în vitamine, minerale și alți nutrienți esențiali
• exerciții fizice regulate
• somn odihnitor și de calitate
• managementul corect al stresului
• eliminarea altor factori exteriori nocivi (poluare, alcool, fumat, radiații UV)

Are aproape doi metri și cântărește aproximativ 14 kilograme. Asta face ca pielea umană să fie consideraăe a fi cel mai mare și cel mai greu organ din corpul omenesc. Și niciun alt organ nu realizează atât de multe procese în același timp. Fără piele, oamenii ar fi aproape lipsiți de apărare. Ea reprezintă bariera de protecție față de mediul înconjurător și lumea exterioară. Pielea are nevoie de un aport echilibrat de nutrienți care să furnizeze energie și să acționeze ca substanțe de construcție și de protecție.

Părul este cel mai important accesoriu al corpului uman. Dar părul nu este doar un simbol al frumuseții și atractivității, ci și un semn al sănătății. Un mod de viață echilibrat din punct de vedere nutrițional face minuni pentru un păr plin de vitalitate.

“Adevărata frumusețe vine din interior”, spune un vechi proverb. Tindem să îi dăm dreptate, deoarece celulele rădăcinilor părului au nevoie și de substanțe nutritive. Pe lângă minerale, vitamine și oligoelemente, și proteinele sunt necesare, deoarece ele conferă putere părului.

Proteina keratină este substanța de bază a părului și a unghiilor. Este necesară pentru construirea structurilor celulare. O structură sănătoasă a părului înseamnă fermitate și rezistență. Pentru a produce keratina, organismul are nevoie de aminoacidul L-cisteină care, la rândul său, poate fi sintetizată în organism pornind de la L-metionină.

Vitaminele complexului B contribuie la metabolismul energetic al celulelor. Printre vitaminele din grupul B, amintim în special Biotina, care, împreună cu Zincul, ajută la păstrarea sănătății părului.

Așadar, să nu uităm cele mai importante sfaturi pentru o frumusețe de invidiat: alimentație sănătoasă (inclusiv hidratare corectă), sport, somn, lipsa stresului, consumul moderat de dulciuri, cafea, tutun și alcool, precum și un aport substanțial de vitamine, minerale și oligoelemente esențiale.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.