Confidenţialitate


Ministrul Grindeanu: Infrastructura feroviară din România, mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie


Ministrul Grindeanu: Infrastructura feroviară din România, mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie

Ministrul Transporturilor admite că infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, incendiul care s-a produs, duminică, la locomotiva unui tren de marfă pe raza localităţii Brazi, încărcat cu azotat de amoniu, este unul regretabil, dar “nu e nici primul şi din păcate nu va fi nici ultimul incident de acest tip”.

“Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă (…), este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat șeful Transporturilor la Digi 24, citat de Agerpres.

Întrebat ce va face pentru a rezolva astfel de situaţii, în condiţiile în care incidentul de duminică a produs întârzieri de zeci şi chiar sute de minute mai multor trenuri de călători, ministrul a reamintit că locomotivele şi materialul rulant sunt învechite. “Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română n.r.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii şi pe de altă parte, achiziţia de material rulant”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a adăugat că pe partea de feroviar în această situaţie se află în acest moment România, iar lucrurile nu pot fi schimbate peste noapte.

“Suprapus peste tot ceea am vorbit, mai avem ceva dacă vorbim de feroviar, mai avem companiile, fie că vorbim de infrastructură, de călători, dar mai ales de marfă, care nu se află într-o situaţie financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă şi unde vom fi obligaţi pe parcursul anului să punem în aplicare ceea ce s-a angajat statul român odată cu semnarea PNRR, şi anume acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu foarte bineînţeles, restructurarea nu înseamnă disponibilizări (…) Trebuie optimizată şi performanţa economică trebuie să primeze, nu înseamnă neapărat disponibilizări cu multe alte lucruri”, a adăugat ministrul.

Întrebat dacă România are vreo şansă de a respecta obligaţia impusă de Comisia Europeană de a avea o viteză de 160 km/h pe calea ferată la trenurile de călători, şeful de la Transporturi ministrul a răspuns: “Vom avea dacă vom face cele două componente de care aminteam mai devreme: pe de o parte dezvoltarea infrastructurii şi pe cealaltă parte, achiziţia de material rulant”, a spus acesta.

“Lucrurile au început să mişte dar nu la ritmul potrivit. De exemplu, pentru la anul trebuie să închidem şi este iarăşi o obligaţie asumată de România prin PNRR, Arad – Timişoara – Caransebeş, modernizare. De asemenea, Episcopia Bihorului – Cluj, astfel încât să venim pe partea de sud şi să discutăm de acele culoare. Sigur că lucrurile ca execuţie în momentul în care vorbim de modernizări normale nu sunt chiar atât de dificile ca la rutier, dar şi aici vorbim de tuneluri şi de lucrări de multe ori nu simple”, a menţionat Sorin Grindeanu.

În opinia sa, 2022 este un an crucial pentru că vor trebui lansate şi semnate foarte multe proiecte de execuţie, atât pe rutier cât şi pe feroviar. “Eu cred că va fi a anul care va avea record la semnarea de noi contracte astfel încât să demareze şantiere în România”, a transmis ministrul Transporturilor.

Citește și:

Circulația feroviară, perturbată pe Valea Prahovei. Locomotiva unui marfar încărcat cu azotat de amoniu a luat foc


Ultimele stiri
Un susținător al lui Călin Georgescu, obligat de instanță să achite 50.000 de lei daune morale unui bărbat…

Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO