
Ministrul Educației, Daniel David, a explicat luni seară, 10 februarie, la emisiunea „Academia Europa FM” cum vede transformarea planurilor-cadru, în special în ceea ce privește numărul de ore de istorie, de exemplu. El spune că, în acest moment, modelul după care se lucrează nu este unul bun, ceea ce a dus la nivelul crescut al analfabetismului funcțional.
Ministrul Educației, Daniel David: „Modelul pe care îl folosim este un model prost în aproape toate ariile curriculare, pentru că vedem nivelul de analfabetism funcțional uriaș”
„Eu am spus că ce avem acum la liceu nu este în regulă. Modelul pe care îl folosim este un model prost în aproape toate ariile curriculare, pentru că vedem nivelul de analfabetism funcțional uriaș atât în zona de științe, în zona de competențe ale adulților, în zona umanistă, ca să spun așa, în zona de limbă și literatură. Deci, altfel spus, e clar că, dacă suntem cinstiți cu noi nu putem continua așa”, a spus ministrukl Educației, Daniel David, la emisiunea „Academia Europa FM”.
Ministrul Educației spune că dorește o regândire a numărului de ore pentru aceste discipline și că ar vrea să vadă o materie care să se numească Istoria Românilor.
Ministrul Educației, Daniel David: „Eu am spus că aș vrea să văd o disciplină care se numește «Istoria românilor». Putem găsi ore pentru disciplina respectivă și contează și cum predăm acest lucru”
„Am primit propuneri bune, de exemplu, din partea istoricilor, din partea decanilor principalelor facultăți, care schimbă oarecum viziunea pe care o avem în acest moment asupra istoriei. Noi, de exemplu, puțină lume conștientizează că nu avem o disciplină numită «Istoria românilor» de cel puțin 20 de ani. Iată că acuma, dacă ne pasă de cultura națională, eu am spus că aș vrea să văd o disciplină care se numește «Istoria românilor». Putem găsi ore pentru disciplina respectivă și contează și cum predăm acest lucru”, a spus a precizat ministrul Educației.
Sursa foto: Europa FM