Confidenţialitate


Ministerul Transporturilor a alocat bani pentru reparații capitale la podurile care au nevoie de consolidare. Situația în Vrancea | AUDIO


Pod în construcție

Pentru prima oară după 1990, Ministerul Transporturilor a alocat bani pentru reparații capitale la podurile care au nevoie de consolidare. 10% din bugetul CNAIR va fi direcționat către podurile ce riscă să se prăbușească. Numai în Vrancea sunt 9 astfel de poduri, iar momentan există doar speranțe că se vor aloca bani pentru 5 dintre ele.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cele 9 poduri din Vrancea sunt arhicunoscute de autorități, nu doar de cele locale, dar și în plan central. Asta pentru că de-a lungul timpului au existat numeroase probleme, fie din cauza inundațiilor, fie a alunecărilor de teren. 8 dintre ele se regăsesc pe Valea Rîmnicului, pe DN2N, iar pentru ele autoritățile județene au cerut de mult timp bani pentru reparații.

Prefectul județului Vrancea: Avem asigurarea că vor fi bani măcar pentru 5 poduri din cele 9

Există speranțe că vor veni bani măcar pentru 5 dintre ele să fie consolidate și reabilitate, spune prefectul județului – Nicușor Halici – în urma discuțiilor purtate cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR.

„Avem asigurarea că vor fi prinse măcar 5 poduri pentru a putea să nu punem în risc pe absolut nimeni. S-au dus deja echipe de intervenție pentru a face acele intervenții minimale: de a acoperi acele găuri, de a mai pune indicatoare și a mai găsi și alte soluții de protecție. Doar la nivelul județului Vrancea vorbim, pe Drumurile Naționale, de un număr de 141 de poduri pe care nu s-a făcut nimic în 30 de ani. Anul acesta s-a decis 10% – nu este suficient, dar este un început”, a spus prefectul județului – Nicușor Halici.

Podurile au fost ridicate în anii ’50. Nu au trecut prin niciun proces de reabilitare, deși au nevoie de reparații ample

Singura certitudine este, în acest moment, că în cazul unuia dintre poduri se va face o expertiză tehnică, după cum a anunțat și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Podurile au fost ridicate în anii ’50 și sunt expirate, netrecând prin niciun proces de reabilitare, deși au nevoie de reparații ample.

Unele au probleme care țin inclusiv de infrastructura de rezistență, iar periodic se fac lucrări de recalibrare a albiei râului, astfel încât podurile să nu fie erodate și să nu existe un risc de siguranță a traficului. Pe toate cele 9 poduri sunt restricții de tonaj de mai mulți ani.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Vrancea: Problemele podului de la Vadu Roșca, al cărui picior s-a surpat în aprilie, sunt vechi de 40 de ani, arată expertiza. „Oricum cădea” | AUDIO


Ultimele stiri
Turist de 56 de ani, salvat în Munții Făgăraș, în urma unei intervenții dificile, la peste 2.000 de…

Prima seară de proteste în Arad față de neregulile din justiție

Protest și în Constanța pentru o justiție fără corupție| Manifestanții au cerut demisia șefei Înaltei Curți, Lia Savonea

Laureatul premiului Nobel pentru Pace, Ales Bialiațki, eliberat de Belarus în cadrul unei înțelegeri cu SUA

Ministerul Sănătăţii: 7 din 8 probe de apă analizate de la Spitalul “Sf. Maria” din Iaşi, neconforme |…

Proteste pentru schimbări în justiție au loc vineri seară în București și în alte orașe din țară: „Susținem…

Ce dosare importante au avut unii dintre magistrații care au stat în spatele președintei Curții de Apel București…

Solidaritate între magistrați, după denunțarea problemelor din justiție. Patru judecători din Arad au semnat scrisoarea magistraților: „Există acele…

Vrancea: Două femei au ajuns la spital cu suspiciune de botulism. Medicii veterinari au prelevat probe din mâncarea…

Două tipuri de lapte praf pentru bebeluși au fost retrase din magazine, după găsirea unei bacterii care provoacă…