Confidenţialitate


Ministerul Transporturilor a alocat bani pentru reparații capitale la podurile care au nevoie de consolidare. Situația în Vrancea | AUDIO


Pod în construcție

Pentru prima oară după 1990, Ministerul Transporturilor a alocat bani pentru reparații capitale la podurile care au nevoie de consolidare. 10% din bugetul CNAIR va fi direcționat către podurile ce riscă să se prăbușească. Numai în Vrancea sunt 9 astfel de poduri, iar momentan există doar speranțe că se vor aloca bani pentru 5 dintre ele.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cele 9 poduri din Vrancea sunt arhicunoscute de autorități, nu doar de cele locale, dar și în plan central. Asta pentru că de-a lungul timpului au existat numeroase probleme, fie din cauza inundațiilor, fie a alunecărilor de teren. 8 dintre ele se regăsesc pe Valea Rîmnicului, pe DN2N, iar pentru ele autoritățile județene au cerut de mult timp bani pentru reparații.

Prefectul județului Vrancea: Avem asigurarea că vor fi bani măcar pentru 5 poduri din cele 9

Există speranțe că vor veni bani măcar pentru 5 dintre ele să fie consolidate și reabilitate, spune prefectul județului – Nicușor Halici – în urma discuțiilor purtate cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR.

„Avem asigurarea că vor fi prinse măcar 5 poduri pentru a putea să nu punem în risc pe absolut nimeni. S-au dus deja echipe de intervenție pentru a face acele intervenții minimale: de a acoperi acele găuri, de a mai pune indicatoare și a mai găsi și alte soluții de protecție. Doar la nivelul județului Vrancea vorbim, pe Drumurile Naționale, de un număr de 141 de poduri pe care nu s-a făcut nimic în 30 de ani. Anul acesta s-a decis 10% – nu este suficient, dar este un început”, a spus prefectul județului – Nicușor Halici.

Podurile au fost ridicate în anii ’50. Nu au trecut prin niciun proces de reabilitare, deși au nevoie de reparații ample

Singura certitudine este, în acest moment, că în cazul unuia dintre poduri se va face o expertiză tehnică, după cum a anunțat și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Podurile au fost ridicate în anii ’50 și sunt expirate, netrecând prin niciun proces de reabilitare, deși au nevoie de reparații ample.

Unele au probleme care țin inclusiv de infrastructura de rezistență, iar periodic se fac lucrări de recalibrare a albiei râului, astfel încât podurile să nu fie erodate și să nu existe un risc de siguranță a traficului. Pe toate cele 9 poduri sunt restricții de tonaj de mai mulți ani.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Vrancea: Problemele podului de la Vadu Roșca, al cărui picior s-a surpat în aprilie, sunt vechi de 40 de ani, arată expertiza. „Oricum cădea” | AUDIO


Ultimele stiri
Dominic Fritz: „Diana Buzoianu nu pleacă nicăieri”/ „Are toată susținerea noastră și a premierului să continue reformele pe…

Moţiunea simplă împotriva ministrului Mediului, Diana Buzoianu, a fost adoptată de Senat

Buzoianu: „Aceasta nu este o moțiune simplă, este o moțiune bambilici, care a fost cerută de PSD”/ „Nu…

CSM anunță consultări cu judecătorii după dezvăluirile documentarului Recorder | AUDIO

Spitalul Clinic de Copii „Sf. Maria” din Iași ar putea relua internările săptămâna viitoare. Managerul interimar: „Mâine îi…

Avocatul Nicoleta Popescu, despre decizia CEDO în cazul fostului judecător Cristi Danileț: „Curtea a oferit astăzi un instrument…

Academia Europa FM. Ce vor învăța elevii de liceu la limba română? Invitat este scriitorul Radu Vancu

Peste 14% dintre tinerii din UE au abandonat educația sau formarea profesională cel puțin o dată în timpul…

Concluziile anchetei interne la clinica din Capitală unde a murit o fetiță de doi ani: Cabinetul funcționa fără…

Brașov: Au fost puse în funcțiune tunurile cu zăpadă artificială în Masivul Postăvarul | VIDEO