Confidenţialitate

Metrorex: Se vor plasa benzi speciale pentru nevăzători și panouri cu informații în limbajul Braille la metrou | AUDIO

Vom avea benzi speciale și panouri cu informații în limbajul nevăzătorilor la metroul din București. Cel puțin așa anunță Metrorex, care spune că a semnat și contractul pentru începerea lucrărilor. Europa FM a stat de vorbă cu Gabriel Nicolescu, nevăzător, pentru a afla are sunt problemele reale la metrou ale persoanelor cu deficiență de vedere.

Metroul ar urma să devină ceva mai accesibil persoanelor cu probleme de vedere. Vor fi montante panouri cu informații în limbajul Braille, dar și benzi speciale în stații. O picătură într-un ocean, spun cei cărora le este destinat proiectul.

Dificultățile pe care le întâmpină nevăzătorii la metroul bucureștean sunt mult mai ample și nu se rezumă doar la panouri informative și benzi speciale.

E foarte greu chiar și să cumperi o cartelă la metrou, a povestit Gabriel Nicolescu, nevăzător, pentru Europa FM

„Este destul de dificil să bagi cartela. S-au montat niște bancomate pentru cartele de unde o persoană să-și ia o cartelă de acces în incinta metroului. Acele automate nu sunt prevăzute și cu voce, astfel încât, o persoană cu deficiențe de vedere stă la mila unui pasager. Nu există covorașe tactile să ne îndrume spre lift, spre scări. Am solicitat de 13 – 14 ani să se monteze la un metru distanță de golul unde trage trenul un pavaj tactil paralel cu șina, astfel încât un om fără vedere să nu pice în gol”, a explciat Gabriel Nicolescu pentru Europa FM.

Reprezentanții Metrorex menționează că vor fi aplicate plăci speciale pe culoarele din subteran, prin care nevăzătorii se pot ghida cu ajutorul bastonului alb. Vor exista, conform proiectului, la gurile de metrou, în pasajele pietonale și, bineînțeles, pe peroane.

Astfel de benzi există deja pe magistrala din Drumul Taberei, dar și în stațiile Jiului, Bazilescu, Laminorului și Străulești. Cu toate acestea, Grabriel Nicolescu spune că respectivele benzi mai mult încurcă

„În Coreea de Sud, la metrou, sunt făcute niște panouri de plexiglas și trenul oprește direct – ușile se deschid – între panouri. De asemenea, este covoraș tactil pentru ca eu, care nu văd, mă duc chitit pe poartă. Pe tronsonul Drumul Taberei sunt niște pavaje tactile, dar se opresc în casa de bilete, deci vine orbul și dă cu capul”, a mai spus Gabriel Nicolescu.

Contractul ajunge la o valoare de 17 milioane de lei și ar trebui să fie gata într-un an de zile de la începerea lucrărilor, precizează reprezentanții companiei pentru Europa FM.

Sursa foto: Facebook / Metrorex

Citește și: Lumea Europa FM: Nevăzători, la înălțime | REPORTAJ

Autor: Raul Bambu

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.