Master Planul general de Transport – mai putine autostrazi, mai multe drumuri expres

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat în această dimineață parlamentarilor din Comisiile de specialitate Master Planul General de Transporturi.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat în această dimineață parlamentarilor din Comisiile de specialitate Master Planul General de Transporturi.

Documentul prevede prioritățile de transport rutier, feroviar, aerian și naval pe care România și le asumă în fața Comisiei Europene, astfel încât țara noastră să primească finanțare nerambursabilă din fonduri comunitare.

Astfel, Ioan Rus a anunțat că România are nevoie de doar 656 de kilometri de autostrazi.

În schimb, trebuie construiți peste două mii două sute de kilometri de drumuri expres.

Ministrul Transporturilor a declarat că un nou drum între Pitește și Sibiu este necesar, dar nu în regim de autostradă, așa cum au cerut investitorii de la Dacia Renault.

La fel, România nu are nevoie de o autostradă între București și Craiova, așa cum au cerut mai mulți lideri PSD în ultimii ani.

România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.