Confidenţialitate

Marii producători de alimente vor să crească prețurile și în 2023 | Ce spun șefii Nestle, Unilever și Danone /Analiză Reuters

Cumpărătorii din întreaga lume vor plăti mai mult pentru alimente în acest an. Scumpirile vor continua, estimează retailerii, reprezentanții firmelor care produc bunuri de consum și investitorii consultați de agenția de știri Reuters.

În ianuarie, britanicii au plătit cu 16,7% mai mult pentru alimente, comparativ cu ianuarie anul trecut. Iar în statele Unite, produsele alimentare au costat în medie cu 10% mai mult față de ianuarie 2022.

Producătorii vor continua să majoreze preţurile până când îşi vor recupera profitabilitatea, declară Bruno Monteyne, analist al companiei Bernstein, citat de Reuters.

„Singurul lucru care poate opri asta sunt consumatorii care vor începe să se orienteze, mai rapid, spre mărcile proprii ale magazinelor şi dacă preţurile la materii prime vor continua să scadă şi atunci nu va mai fi nevoie de majorări de preţuri”, declară analistul.

Marjele de profit ale marilor producători de bunuri de consum au fost reduse de costurile mai mari. Prețurile ingredientelor, precum grâul şi uleiul de floarea soarelui, au explodat după invadarea Ucrainei.

Mark Schneider, directorul Nestle, cel mai mare producător de alimente din lume, a declarat săptămâna trecută că grupul elveţian va fi nevoit să majoreze şi mai mult preţurile produselor alimentare în acest an, pentru a contracara costurile mai mari de producţie pe care nu le-a transferat încă în totalitate asupra consumatorilor.

Unilever, care urmează să publice rezultatele sale anuale, anunţa încă din octombrie că ritmul de creştere a preţurilor a atins un nivel record de 12,5% în trimestrul al treilea. Nestle şi Danone urmează să anunţe şi ei rezultatele anuale la finele acestei luni.

Tineke Frikkee, managerul unei companii de management al investițiilor se aşteaptă ca Unilever să majoreze preţurile în 2023, chiar dacă o va face selectiv.

„Ultimul anunţ făcut de Unilever a fost unul clar că ar prefera să vândă mai puţine produse la preţuri mai mari, să menţină preţurile sub cele ale competitorilor şi să câştige cote de piaţă”, a declarat expertul.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Foto: Shutterstock

Citește și: Ouăle se vor scumpi cu 10-15% în contextul răspândirii gripei aviare în statele europene | AUDIO