Confidenţialitate


Istoricul tranzacțiilor online, mai ușor de urmărit


Istoricul tranzacțiilor online, mai ușor de urmărit

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital, care le oferă posesorilor de card mai multe detalii despre achizițiile lor. Furnizată de Ethoca, companie deținută de Mastercard, noul produs va îmbunătăți experiența digitală a consumatorilor, oferind detalii suplimentare despre tranzacții, precum numele comerciantului, sigla acestuia și locul în care a avut loc achiziția.

Astfel, pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem la adresa logo.ethoca.com.

Mastercard anunță că lucrează îndeaproape cu emitenții pentru introducerea unui nou standard la nivel de industrie, astfel încât, începând de la finalul anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

„Ne-am angajat să colaborăm cu emitenții și comercianții pentru a face din această funcționalitate un standard pentru utilizatorii de servicii bancare digitale până la finalul anului 2022.

Credem că o transparență mai mare a tranzacțiilor îmbunătățește semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și le oferă consumatorilor un confort psihic și un sentiment de control asupra cheltuielilor. Din perspectiva emitenților, soluția crește gradul de interacțiune dintre deținătorii de carduri și canalele digitale ale băncii, iar în cazul comercianților, aceștia vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor.

De asemenea, atât băncile, cât și comercianții vor beneficia de un volum mai mic de apeluri și reclamații din partea consumatorilor”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Conform unui studiu recent, majoritatea consumatorilor români au raportat dificultăți în identificarea anumitor tranzacții prin intermediul canalelor bancare digitale. Anxietatea legată de potențialele fraude a determinat mai mulți consumatori să depună cereri de rambursare a fondurilor, care puteau fi evitate.

Până la 57% dintre respondenți declară că li se întâmplă uneori să nu poată recunoaște achizițiile afișate în istoricul tranzacțiilor, în timp ce pentru aproape unul din cinci acest lucru se întâmplă des sau foarte des. Această situație îi face pe consumatori să se simtă anxioși (47%), iritați (32%), confuzi (6%) și neajutorați (8%).

Cea mai comună reacție din partea românilor care nu pot identifica o tranzacție este să sune imediat banca (50%) sau, mai rar, comerciantul (3%). 43% dintre români admit că aleg să contacteze banca deși, după o anumită perioadă, și-ar putea aminti detalii despre tranzacțiile neidentificate inițial.

În 87% dintre cazuri, apelurile către băncile posesorilor de carduri conduc, de obicei, la depunerea unei reclamații, sub forma unei cereri de rambursare a fondurilor. Cu toate acestea, multe dintre reclamații se dovedesc a fi nejustificate.

Până la 4 din 10 dintre consumatori fie descoperă că au uitat de achiziție (30%), fie află că a fost vorba de o tranzacție realizată de un alt membru al familiei (10%).

Totuși, odată ce o cerere de rambursare a fost depusă, aceasta trebuie să fie soluționată sau închisă de către emitent – ceea ce generează costuri operaționale, legate de timpul petrecut pentru contactarea titularului cardului, verificarea tranzacției și procesarea cazului clientului, și presupune, în medie, o durată de până la 2 săptămâni.

Respondenții studiului comandat de Mastercard confirmă că își doresc să vadă detalii suplimentare despre cumpărăturile realizate cu cardul, în istoricul tranzacțiilor, pentru a putea identifica achizițiile mai ușor și mai rapid. În opinia românilor, cele mai utile detalii ar fi denumirea comerciantului (66%), sigla acestuia (29%) și locația în care a fost efectuată achiziția (45%). Un istoric mai complex al tranzacțiilor efectuate cu cardul ar sprijini consumatorii în identificarea rapidă a comerciantului (44%) și a achiziției (49%), și, mai ales, oferă deținătorilor de carduri sentimentul de încredere și de control asupra tranzacțiilor (40%).


Ultimele stiri
Un susținător al lui Călin Georgescu, obligat de instanță să achite 50.000 de lei daune morale unui bărbat…

Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO