Confidenţialitate

Înscrierea pe platforma de vaccinare, dificilă pentru bolnavii cronici care nu figurează în evidențe | AUDIO

Mai multe persoane care au vrut să se înscrie pe platforma de vaccinare în etapa a doua au avut surpriza să nu se regăsească în baza de date a Direcțiilor de Sănătate ca fiind pacienți cu boli cronice.

Explicația ar fi că, de multe ori, aceștia ocolesc medicul de familie și își cumpără medicamente pe cont propriu sau cu rețetă de la un medic specialist.

Bolnavii primesc mesajul “persoana nu figurează în evidența noastră”. O explicație a acestei situații este și faptul că mulți bolnavi se tratează pe cont propriu. spune Vasile Barbu, președintele Asociației pentru Drepturile Pacientilor:

Este vorba despre un prost obicei al pacienților. Dacă, după ce s-au internat în spital sau au fost la un medic specialist din ambulator, nu s-a mai dus la medicul de familie, acel medic n-a mai operat diagnosticul în sistem.

Situația ar fi fost mai simplă dacă România ar fi avut un registru national al pacienților cronici. În lipsa acestuia și a unor evidențe DSP incomplete, ce le rămâne de făcut bolnavilor cronici? Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul Campaniei Naționale de Vaccinare, într-un interviu pentru B1 TV:

Apelăm la medicul de familie sau medicul curant, care ne fac programarea sau ne pot valida că avem boală cronică, fără să mai interogăm baza de date. Mai este varianta prin care persoana respectivă apelează la call center. 

Însă, și aceste două variante, înscrierea prin medicul de familie sau prin call center, se dovedesc, deseori, greu de pus în practică.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.
  • Liliana Nicolae