Unii influenceri au ținut un live pe TikTok după desecretizarea documentelor privind campania lui Georgescu. Diana Oncioiu: Oamenii au început să povestească, să recunoască, de fapt, ce până acum nu au recunoscut | AUDIO
După ce au fost publicate documentele desecretizate din CSAT care susțin printre altele că influenceri, lider al unui clan interlop, extremiști de dreapta, reprezentanți ai cultelor religioase sunt printre cei care au ajutat la susținerea campaniei lui Călin Georgescu pe rețelele de socializare, aseară unii dintre cei ale căror nume apar în rapoarte au participat la un live pe TikTok. Câțiva dintre ei au recunoscut că au luat bani pentru a susține un candidat fără să declare acest lucru, explică la Europa FM jurnalistul de investigație de la Să fie lumină și dela0.ro, Diana Oncioiu.
Diana Oncioiu, jurnalistă de investigație: „A existat un live pe TikTok în care au apărut mai mulți dintre cei care au fost menționați în raportul desecretizat”
„A existat un live pe TikTok în care au apărut mai mulți dintre cei care au fost menționați în raportul desecretizat. Probabil și-au văzut numele și un pic s-au speriat, pentru că acolo se vorbește inclusiv de promovarea unui conținut plătit fără să spui că ai fost plătit, ceea ce este ilegal. Și atunci oamenii au început să povestească, să recunoască, de fapt, ce până acum nu au recunoscut, că au fost plătiți să promoveze un anumit candidat și că și-au arătat susținerea și că au îndemnat oamenii să îl voteze”, a spus jurnalista Diana Oncioiu.
Jurnalista a explicat și tipologiile de influenceri și utilizatori de social media la care s-a apelat în acest caz.
Diana Oncioiu, jurnalistă de investigație: „Cine a gândit această campanie pe TikTok s-a dus foarte bine targetat și către mai multe categorii de oameni”
„Am avut o serie de creatori de conținut care sunt conectați la ceea ce numim reality show, care sunt extrem de bine urmăriți. Apoi au mai fost oamenii obișnuiți, oameni care sunt pe TikTok ca să promoveze niște cursuri, ca să ofere informații din zona medicală, din zona educației, cu foarte puțini urmăritori, dar care ajungeau la un public, hai să spunem, obișnuit, ca noi toți. Și apoi mai sunt oameni din zona interlopă, cum ar fi George Pian, de exemplu. Clanul Duduienilor pentru cine nu știe numele și, la fel, care să ajungă la un alt public. Cine a gândit această campanie pe TikTok s-a dus foarte bine targetat și către mai multe categorii de oameni”, a explicat Diana Oncioiu.
Sursa foto: Inquam Photos / Dumitru Matiu



